Momentálně ovšem trasu lemují vykopané díry, hromady hlíny, desítky dělníků a spousta těžké techniky, což logicky jízdu autem poměrně znepříjemní a někdy i prodlouží. Situace se bohužel nezlepší minimálně do podzimu.

Ve směru od Otrokovic začíná stavební scenérie hned u první benzinové pumpy a končí až u prvního domu sídliště. Na téměř jedenapůlkilometrovém úseku tak mohou řidiči kromě chodců zahlédnout také zeměměřiče, kopáče, bagristy či dokonce archeology.

„U sídliště pokládáme poslední vrstvy kameniva a brzy přijde řada na obrubníky. Jinak provádíme standardní zemní úpravy a stavba bez problémů pokračuje. Zatím nám přeje i počasí,“ pochvaluje si ředitel zlínského Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.

Současně popsal, co se děje i na ostatních místech spojnice do krajského města.

„U benzinek se pokládají kabelové trasy a řeší se tam i kanalizace. Od nich až k sídlišti se bude nadále pracovat a řidiči s tím musejí počítat. Omezení rychlosti na 30 km/h bude zatím i nadále platit,“ vzkazuje Chudárek s tím, že silničáři se v tomto týdnu pustí do díla také v prostoru před obchodním centrem Makro, kde zatím působí výzkumný tým archeologa Ivana Čižmáře z Ústavu archeologické památkové péče Brno.

„Vydržíme ještě den nebo dva a pustíme na místo dělníky, kteří začnou s úpravou povrchu. Kdyby se v zemi objevily ještě nějaké archeologicky zajímavé věci, tak budeme ve výzkumu pokračovat,“ nevyloučil Čižmář možnost, že by se mohla stavba kvůli případným nálezům opozdit.

To se koneckonců může stát i kvůli počasí. „Jak jsem říkal, zatím nám přeje. Ale jestli bude třeba 14 dní vytrvale pršet, tak s tím nic nenaděláme,“ poklepal do desky stolu ředitel Chudárek. Současný stav je tedy takový, že musejí řidiči průjezd stavbou přetrpět. Výsledná podoba komunikace bude ale koneckonců určena právě jim.

„Vypadá to kolem cesty strašně, ale je to prostě stavba. Už se těším, až se bude po nové silnici jezdit. Čekáme na to několik let, tak to snad bude stát za to,“ pokrčila rameny řidička Iveta Kropáčová.