Samo o sobě na tom nic zvláštního není, až na skutečnost, že do Moravskoslezského kraje lidi láká trolejbus Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice (DSZO). Právě ten je reklamou ozdoben.

Deník proto v ulicích Zlína provedl průzkum, zda reklama na jiné krajské město lidem vadí, či ne. Z padesáti dotázaných se třiatřicet procent proti ní ohradilo, zbývajícím šestašedesáti procentům nevadila.

„Mně je to srdečně jedno. Ať si tam klidně vylepí Saddáma Husajna. Hlavně, když je uvnitř trolejbusu teplo a čisto a bezpečně dojedu na točnu," pousmál se například cestující Jaroslav Drápal.

Reklamu na trolejbuse si inzerent řádně zadal a zaplatil. Tudíž komu se nelíbí, může od dopravního prostředku leda tak odvrátit zrak jinam.

„Byla řádně zadána, vyfakturována a zaplacena. Je na ni uzavřena smlouva, která je plně ve shodě s pravidly, jež v DSZO pro reklamu platí. Samozřejmě v ničem neodporuje platné legislativě ani etickým zásadám. Tržby z reklamy zveřejňované na nosičích DSZO přispívají ke snižování ztráty z provozu MHD a jsou tedy přínosem pro hospodaření a tím i pro cestující," vysvětluje pro Deník mluvčí DSZO Vojtěch Cekota.

Dodává, že společnost v tomto ohledu uzavírala smlouvu s reklamní agenturou, kterou si pro propagaci zvolilo město Ostrava. Podle mluvčí tamního magistrátu Andrey Vojkovské si úřad vybral Zlín pro reklamu kvůli jeho dobré dojezdové vzdálenosti a atraktivity, na které poutají, jsou prý vhodným cílem.

„Z marketingové strategie rozvoje cestovního ruchu naší turistické oblasti vyplývá vysoký potenciál růstu návštěvnosti ve zvýšení počtu krátkodobých pobytů, například jednodenní výlety," přibližuje Vojkovská.

Ostravská zoologická zahrada na tom také neshledává nic špatného, a vlastně ani ta zlínská, ačkoliv by se podle některých mohla cítit poškozena. „My už několik let děláme reklamu na naši zoo například i na Slovensku, tady třeba v Brně či právě v Ostravě. Podle mě to může mít i opačný efekt. Když lidé vidí ostravskou zoo, řeknou si, že už v ní dlouho nebyli, a tak se zajdou podívat do zlínské, která je blíž," tvrdí vedoucí oddělení biologické výchovy zlínské zoo Tomáš Divilek. Ta se prý letos zaměřila spíše na Brno, kde cítí větší potenciál.

Jako konkurenční boj to nevnímá ani ostravská zoo. „Ta zlínská má zase reklamu v našem městě. Není to nic výjimečného. Lidé jezdí hodně autem po dálnicích, které jim zkracují cestování. Navíc příznivci vlastní zoo se rádi podívají do jiné," míní mluvčí ostravské zoologické zahrady Šárka Kalousková.

Primátor Magistrátu města Zlína Miroslav Adámek hovoří o podpoře turistického ruchu.

„Bezpochyby uvítám, když se Zlíňané půjdou podívat do ostravské zoo. Alespoň se přesvědčí o tom, že ta naše zlínská je stejně nejhezčí," uzavírá s úsměvem Adámek.