„Když se před pár týdny otevírala silnice mezi Otrokovicemi a Malenovicemi, setkali jsme se panem ministrem Žákem. Využili jsme příležitosti a vysvětlili mu, jaká je nyní dopravní situace v Otrokovicích v důsledku zpoplatnění obchvatu. Dohodli jsme se proto, že v nějakém termínu nashromáždíme argumentaci a pak za ním zavítáme. Informujeme jej o našem přání a budeme se snažit najít společně nějaké řešení, aby situace nebyla tak komplikovaná zpoplatněním. Zda je možné, aby od poplatku bylo upuštěno. Třeba právě kvůli absenci jihovýchodního obchvatu města," říká starosta Otrokovic Jaroslav Budek.

Upozornil také, že nyní proto ve městě probíhá měření frekvence dopravy. „Výsledky chceme použít coby podklad našeho názoru. Měření probíhá na určitých uzlových bodech. Chceme tak zjistit, kolik aut v určitou dobu projede úsekem v týdenním režimu. Jedním z takových míst je kvítkovická křižovatka, kde se nám pořádně štosují auta do kolon, dalším výjezd z Otrokovic v místě nadjezdu," informuje starosta.

K ministru dopravy se chtějí nahlásit koncem září. „Celou situaci mu hodláme znovu vysvětlit, chceme deklarovat, že zpoplatnění nám dopravní situaci ve městě značně komplikuje," dodává starosta.

Podle Karla Chudárka ze zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic se město o zrušení zpoplatnění snaží už několik let. „Nás se to ovšem nijak netýká, nemáme s tím nic společného," konstatuje Chudárek.

Zpoplatnění obchvatu je dáno zákonem o pozemních komunikacích. „Obchvat Otrokovic je součástí zpoplatněného úseku rychlostní silnice R55 a v současné době v této věci neplánujeme změny ve formě výjimky ze zpoplatnění," vyjadřuje se k tématu Roman Kluzák z tiskového oddělení ministerstva dopravy. Tím tak prozatím městu příliš nadějí na zrušení poplatku nedává.

Ne všem šoférům to ovšem vadí. Ti, kteří mají dálniční známku, ve zpoplatnění obchvatu problém nevidí, jako například Rudolf Dvořáček z Otrokovic. „Dokáži si představit, že řada místních obyvatel může mít problém s transportem po obchvatu. Zase až tak palčivý problém to ale není. Stávající komunikace, po kterých řidiči dříve jezdili do Hulína a Kroměříže fungují pořád, takže je mohou využívat šoféři bez dálniční známky. Ovšem chápu, že by mnozí raději jezdili rychle a plynule do Hulína, Přerova či Brna," dodává Dvořáček.