Velké úpravy čekají v příštích letech i nádraží ve Zlíně, Bojkovicích, Holešově a Bystřice pod Hostýnem.

Prostranství u vlakového nádraží v Otrokovicích bude nově rozděleno na tři části. „Před východem z nádraží je navržena chráněná zóna pro pěší, druhá část bude vyhrazena pro výstup a nástup městské hromadné a příměstské dopravy. Třetí část počítá s parkovištěm osobních vozidel,“ vyjmenoval mluvčí Otrokovic Milan Plesar. Investice tam dosáhne téměř 70 milonů korun. Radnice ji bude hradit částečně sama, více než padesátimilionovou dotaci má slíbenou z EU.

„V pondělí městští radní vybrali dodavatele, s nímž jsme uzavřeli smlouvu o dílo. Nyní nám již nic nebrání v podpisu smlouvy s Úřadem Regionální rady regionu soudržnosti Střední Morava o poskytnutí dotace,“ doplnil Plesar.

Dodal, že veškeré administrativní záležitosti by chtěly Otrokovice vyřešit co nejdříve, aby mohl dodavatel ještě letos začít s úpravami. „Předpokládaný termín dokončení je konec roku 2009,“ dodal Plesar. Celá akce potom prý nijak provoz na nádraží neomezí.

Otrokovice jsou vstupem do Zlína

Nový terminál veřejné dopravy budou v budoucnu využívat nejen obyvatelé Otrokovic.

„Cestující obyčejně pokračují vlakem, městskou hromadnou či autobusovou dopravou dále do Zlína za prací, školou či kulturou. Z tohoto pohledu lze přednádražní prostor označit nejen jako vstup do Otrokovic, ale i jako vstupní místo do krajského města,“ míní náměstek hejtmana Zlínského kraje Stanislav Mišák.

Rekonstrukcí má projít i samotná budova vlakového nádraží. Termín však zatím není známý. „V současné době vyhotovujeme studii proveditelnosti a v řádech několika měsíců se chystáme dělat výběrové řízení na investora,“ sdělil manažer komunikace Českých drah Radek Joklík.

Doplnil, že nádraží by tak mohly oživit služby jako restaurace, pekárna nebo obchod.

Zlínská budova nádraží padne

V centru Zlína se chystá v letech 2010 až 2013 bourání budovy nádraží. Úpravy tam provede Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v souvislosti s rekonstrukcí tratí pro elektrifikaci z Otrokovic do Vizovic.

„Současná budova by bránila budoucímu rozšíření kolejiště. Navíc neodpovídá významu ani reprezentaci krajského města. Bude nahrazena novou, modernější a kapacitnější,“ řekl Jiří Šťastný ze SŽDC.

Celkový objem financí nelze podle něj zatím ani předběžně stanovit, neboť dosud nebyla vypsána soutěž na stavbu a projekt se stále průběžně doplňuje a vylepšuje v souladu s požadavky města Zlína.

Opravy čekají i další stanice v kraji

Dalších změn se podle Radka Joklíka z Českých drah dočkají cestující i na jiných místech ve Zlínském kraji.

„Ještě letos chceme zahájit rekonstrukci výpravní budovy v Bojkovicích na Uherskohradišťsku, stavba by měla být hotová příští rok. Aktuálně připravujeme také opravu nádraží v Holešově a v Bystřici pod Hostýnem na Kroměřížsku,“ upřesnil manažer.

Jelikož nemají České dráhy zatím stanovený rozsah těchto prací a vše záleží na objemu peněz, které budou mít k dispozici, přesnější informace v tuto chvíli Joklík podat nemohl.

Podle informací Jiřího Šťastného ze SŽDC se chystá také dálkové ovládání trati z Hradčovic do Luhačovic a rekonstrukce mostu z Kunovic do Starého Města u Uherského Hradiště. Nově opravené je nádraží v Luhačovicích za 8, 5 milionu korun, velkou modernizací prochází stále železniční stanice v Kroměříži za 444 milionů korun. Ta má být dokončena v příštím roce.