Přestože tudy každý den projede spousta aut a projde hodně chodců, město, policie ani kraj, kterému komunikace patří, zatím nepovažovaly za nutné situaci řešit.

„Chodím tudy do práce a z práce každý den a musím přiznat, že mívám strach. Vždycky čekám, až se na chodníku vytvoří skupinka lidí, sama se vejít do cesty nikdy neodvažuji,“ řekla padesátiletá prodavačka Jiřina Blažková.

Komunikace patří do vlastnictví Zlínského kraje a spravuje ji Ředitelství silnic Zlínského kraje. Jeho ředitel Bronislav Malý tvrdí, že o umístění značky nerozhoduje. „Svislé značení se u přechodů v křižovatkách nepoužívá. Pokud by však skutečně byl přechod nebezpečný, my se umístění značky nebráníme. Popud však musí vyjít od policie nebo od magistrátu. Jeho odbor dopravy totiž rozhoduje o umístění dopravního značení,“ uvedl.

Vedoucí odboru dopravy zlínského magistrátu Pavel Dohnal však s tímto názorem tak úplně nesouhlasí. „Na situaci může upozornit kdokoliv. Podnět k umístění dopravního značení může podat i majetkový správce komunikace sám nebo občané,“ uvedl.

Vysvětlil, že byť jde o nebezpečný přechod, přejíždějí po něm většinou místní řidiči, kteří situaci znají. „Navíc tam nedochází k zásadním nehodám ve smyslu střetu chodců s vozidly,“ vysvětlil, proč se město samo v umístění značky neangažovalo.

Přislíbil však, že po získání této informace od našeho Deníku se bude záležitostí přechodu na Dlouhé ulici zabývat.

Přestože podle údajů Policie ČR na tomto přechodu došlo za poslední dva roky pouze ke čtyřem dopravním nehodám, není radno ho podceňovat. „Toto místo patří skutečně k těm, kde by chodci i řidiči měli dbát zvýšené opatrnosti,“ řekla zlínská policejní mluvčí Jana Bartíková.

S tímto tvrzením souhlasí osmadvacetiletý Marek Veselý ze Zlína, který je profesionálním řidičem a každý den ulicí Dlouhá projíždí. „Je tam hustý provoz prakticky neustále. Situace u tohoto přechodu je navíc nepřehledná, vyjíždějí tam i automobily z Kvítkové ulice. Kdybych byl na místě řidiče, který se tady ocitá poprvé, lehce by se mi mohlo stát, že špatně situaci vyhodnotím nebo jednoduše zazmatkuji,“ řekl.

Podle dalšího z obyvatel Zlína, který přechod využívá, by řešením bylo umístění semaforů. „Vím, že kousek odtud je podchod nebo další přechod se světly, ale ne každý má čas tam jít. Někdy ani nemůže, třeba důchodce s berlemi,“ zamyslel se dvacetiletý student Radek Vaněk. Nepopírá však přitom, že pro řidiče by to mohlo znamenat další zkomplikování již tak obtížné dopravní situace v tomto místě.