„Především ulice Slovenského národního povstání, Moravská a Slezská jsou nevybuchlou bombou. Kvůli extrémní hustotě osídlení a svažitosti terénu tam nová parkoviště budovat nemůžeme a úprava těch starších nic nevyřeší,“ postěžoval si náměstek primátorky Zlína pro dopravu Miroslav Šenkýř (ODS).
To dohnalo některé Zlíňany až k ráznému rozhodnutí. „Já jsem se přizpůsobil, prostě jsem přestal jezdit autem,“ pousmál se obyvatel sídliště Petr Tlusták.
Těm, kteří se však svého automobilu vzdát nehodlají, skýtají plány města alespoň určitou naději na zlepšení.

Mohou na svých nemovitostech provádět pouze udržovací práce, žádné větší rekonstrukce,“ uvedl Šenkýř. To trápí obyvatele dotyčné části Prštného zřejmě nejvíce. „Budovy chátrají, nemůžeme ani vyměnit okna. Tak je to už deset let, chtěli bychom proto, aby město náš dům co nejdříve odkoupilo,“ přeje si Eva Doupovcová.

Právě odkup nemovitostí, pozemek pro novou stavbu nebo náhradní bydlení jsou možnosti, které zlínská radnice lidem nabízí. „Požádali jsme je, aby nám do konce května poslali svoje požadavky. Zatím nám napsala asi třetina majitelů tamních objektů. Až dostaneme podklady od každého z nich, budeme s nimi moci mluvit o konkrétních krocích,“ zdůraznil náměstek Šenkýř.

Řada lidí si ovšem cení už toho, že se vůbec něco děje. „Konečně je po desítce let na radnici někdo, kdo se tím zabývá,“ podotkl další z vlastníků domů na Nábřeží Roman Gajdošík.

Někteří obyvatelé asanační zóny však mají o budoucnosti jasné představy. „Chci tu zůstat do poslední chvíle. Až by se tady mělo začít něco stavět, pak se odstěhuji k dceři do Brna,“ rozhodla se Blanka Mezírková.

Kdy ale bude zahájeno budování pravobřežní komunikace, jejímž investorem je stát, ještě není vůbec jasné. „Určitě se nezačne do roku 2013. Prioritou je pro nás ve Zlínském kraji především stavba R 49,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Podle zlínského náměstka Šenkýře se ovšem může vznik pravobřežní silnice posunout až za hranici roku 2030.