„Vkaždém vagónu stálo přes třicet lidí, kteří se mačkali na sedící. Někteří se ani nevešli dovnitř a šli směrem na trolejbus. Průvodčí jen stál sotevřenou pusou venku. Vůbec nevím, zda se do vlaku dostal,“ popsala cestující zOtrokovic Martina Zapletalová.

Železničáři se vymlouvají na to, že se spoje rozhodla využít skupina asi třiceti lidí, která jindy vlak nevyužívá. Podle vrchního přednosty otrokovické stanice Petra Nováka bylo možné přidat vagón, což by však spoj opozdilo asi opatnáct minut. „Těžko ale říct, zda zpozdit například dvě stě lidí opatnáct minut kvůli desíti, co se nevejdou do vlaku,“ konstatoval přednosta. Vlaky do krajského města přitom ráno jezdí každou půlhodinu.

„Je to třeba citlivě zvážit. Doporučujeme, aby skupiny více lidí avizovaly cestu vlakem předem. Pak bohužel trpí všichni cestující,“ dodal Novák poté, co zjistil, že ráno cestovala vlakem organizovaná skupina asi třiceti lidí, která se nenahlásila předem.

Novákův nadřízený Ludvík Urban řekl, že dráhy čtyřikrát ročně vyhodnocují, zda je počet vagónů na tratích dostatečný. „Sčítáme cestující čtyřikrát ročně vždy deset dní po celých čtyřiadvacet hodin. Na jeho základě přidáváme či ubíráme vagóny. Nárazově se může stát, že je vlak přeplněný,“ podotkl Urban. Dodal, že pokud by poslední událost opakovala, museli by počet vozů přidat.

Čekat však, že se objeví náhodou ve spoji více lidí a vozit prázdné vagóny se podle krajského radního pro dopravu neslučuje sekonomikou provozu. „Nemohou čekat, zda se náhodou neobjeví více lidí,“ komentoval krajský radní pro dopravu Petr Hradecký.