Nový úsek dálnice je v provozu už od letošního června, pouze ale v polovičním profilu. Stavba trvala od roku 2018 a vyšla na téměř 710 milionů korun bez DPH.

„Veškerá tranzitní doprava ve směru Přerov – Uherské Hradiště a Zlín – Uherské Hradiště bude odkloněna po obchvatu a nebude již více zatěžovat dosud frekventovanou křižovatku v Kvítkovicích,“ uvedl ředitel zlínské správy ŘSD Karel Chudárek.

Součástí stavby je také nová okružní křižovatka, která bude sloužit jako napojení silnice I/55 a dálnice D55. Ovšem vzhledem k pokračujícím opravám v ulici Dr. Beneše v Napajedlích budou mít řidiči stále ztížený přístup do obce.

„Zatím nebude možné z nové okružní křižovatky odbočit do Napajedel. Opravenou silnici zprovozníme 10. prosince,“ uvedl provozně-technický náměstek z ŘSD Zlínského kraje Radek Berecka.

ŘSD zároveň upozorňuje řidiče na případné dopravní komplikace, které mohou dnes nastat v souvislosti s odstraňováním přechodného dopravního značení, a to v době zprovoznění obchvatu po 14. hodině.

„Na otevření jihovýchodní části obchvatu jsme čekali od roku 2006, kdy byla otevřena jeho severní část. Výrazně se uleví dopravě v Otrokovicích, které jsou významným dopravním uzlem,“ řekla starostka Otrokovic Hana Večerková.

Včetně obchvatu Otrokovic je v provozu 21 kilometrů dálnice D55 mezi Hulínem a Otrokovicemi. Staví se úseky mezi Babicemi a Starým Městem na Uherskohradišťsku a Starým Městem a Moravským Pískem.

S jejich dokončením počítají silničáři v roce 2024. Příští rok by měla začít výstavba úseku mezi Moravským Pískem a Bzencem na Hodonínsku. V plánu je také zahájení stavby mostu v Napajedlech, který překlene řeku Moravu.

Celá D55 od Olomouce přes Přerov a Otrokovice k Břeclavi má měřit 101 kilometrů. Z toho úsek Přerov – Hulín bude mít D55 společný s dálnicí D1.

Zdroj: Zdopravy.cz