Startovní pole šestého podniku českého šampionátu je totiž velmi kvalitně obsazené, protože populární závod je součástí nově vzniklého seriálu Intercontinental rallye challenge (IRC) a do Zlína tak přijela řada předních evropských pilotů. Čeští jezdci budou mít navíc premiérově šanci poměřit si své schopnosti s vozy kategorie S2000, které se na zdejších tratích zatím neobjevují.

Třicetiletý Pech však má domácí mistrovství rozjeté velmi dobře. Po pěti odjetých rallye má na druhého Karla Trojana náskok 41 bodů. A vzhledem k tomu, že se podle pravidel MMČR započítává do konečného hodnocení pět ze sedmi výsledků, je jeho skutečný náskok vyšší. Pech má na svém kontě jednu "nulu", nejhorším výsledkem Trojana je desáté místo Mladé Boleslavi a šest bodů.

"Díky tomu mám před začátkem rallye dva cíle. Tím prvním je pro mě zisk maximálního počtu bodů v domácím šampionátu, který máme skvěle rozjetý, ale k jistotě zisku mistrovského titulu nám ještě pár bodů chybí. Chtěl bych je získat právě zde. Druhý můj cíl je porovnat se s evropskou jezdeckou špičkou v tomto přímém souboji, i když jsem si vědom, že je to trochu v rozporu s tím prvním cílem," uvedl Pech v oficiální tiskové zprávě svého Euro Oil týmu. Stejně jako ve všech závodech letošní sezony usedne za volant Mitsubishi Lancer EVO IX, tentokráte však zcela nově postaveného.

Pech vyhrál ve Zlíně v roce 2003, ale letos si uvědomuje, že projet první cílovou rampou bude hodně složité. Špičková technika zahraničních pilotů, mezi kterými nechybí například tovární tým Fiatu, vzbuzují respekt. "Letos bude situace v boji o absolutního vítěze extrémně náročná. Barumky se zúčastní řada posádek ze zahraničí. Konkurence bude obrovská, vždyť patnáct posádek má mezinárodní prioritu FIA," podotkl Pech, jenž bude navíc soupeřit i s Romanem Krestou.

Bývalý tovární jezdec Fordu letos nestartuje v kompletním seriálu MMČR, ale jen ve vybraných podnicích. A start na domácí rallye si nemohl nechat ujít. Kresta totiž pochází z Trnavy na Zlínsku. I dvojnásobný vítěz Barumky je ale ve svých prognózách opatrný. "Letošní ročník bude patřit k nejtěžším v historii. Šampionát IRC je jakési malé mistrovství světa. Mé cíle jsou nejvyšší, nicméně proti loňsku to bude mnohem těžší. Bude velmi zajímavé srovnání české špičky startující s produkčními vozy s elitou IRC, tedy piloty nové třídy S2000," přemýšlel obhájce prvenství z loňského roku.

Kresta se však bude muset vyrovnat s menším handicapem v podobě vyššího startovního čísla. Vzhledem k tomu, že není držitelem priority FIA B, přidělili mu pořadatelé až číslo patnáct. "Několikrát jsem žádal přímo mezinárodní federaci o udělení priority, ale nebylo mi vyhověno. Budeme se ale muset se vzniklou situací vypořádat, nic se s tím nedá dělat," řekl Kresta, kterému díky vítězstvím v Českém Krumlově a na mladoboleslavské Bohemia rallye patří v průběžném pořadí MMČR třetí místo. Ve Zlíně jej však podle všeho čeká poslední soutěž letošní sezony.

Mezi hlavní adepty na vítězství patří vedoucí muž IRC Andrea Navarra, který bude pilotovat Fiat Grande Punto Abarth S2000. I on je ale hodně opatrný. "Když jste někde poprvé, není snadné dosáhnout na dobrý výsledek," řekl Navarra MfDnes.

Do stejného vozu usedne i jeho krajan Renato Travaglia, který Barumku již dvakrát vyhrál. Tratě tak dobře zná. Jeho handicapem je ale skutečnost, že pojede poprvé s fiatem i vozem kategorie S2000. "Proto lze jen těžko odhadovat, jak na tom budu. Hodně rychlí navíc budou domácí jezdci v čele s Krestou a Pechem. Pokusím se ale jet nejrychleji, jak to půjde," sliboval internetovému serveru autosport.cz Travaglia.

Na umístění na stupních vítězů bude pomýšlet i řada dalších pilotů v čele s bývalým továrním jezdcem Mitsubishi Belgičanem Freddym Loixem, lídrem evropského mistrovství Bulharem Dimitarem Ilijevem, Simonem Jeanem Josephem z Francie, Danim Solá ze Španělska, jeho krajanem Enriquem Garciou Ojedou či Nicolasem Vouillozem z Francie. Bez šancí ale nejsou ani další jezdci.

Sedmatřicátý ročník rallye začne v pátek večer, kdy za nastupující tmy posádky absolvují první rychlostní zkoušku. Ta se jede přímo v ulicích města Zlín. Během soboty pak jezdci absolvují dalších osm rychlostních zkoušek a v neděli pak ještě šest měřených testů. Celá soutěž měří 749 km, z toho je 262 km "ostrých". Jméno vítěze by mělo být známo v neděli kolem 15. hodiny.

Průběžné pořadí MMČR (po pěti soutěžích):

1. Pech, Uhel (Mitsubishi Lancer EVO IX) 114 bodů, 2. Trojan, Řihák (Mitsubishi Lancer EVO IX) 73, 3. Kresta, Gross (Mitsubishi Lancer EVO IX) 60, 4. Votava, Synáč (Mitsubishi Lancer EVO IX) 55, 5. Peták, Benešová (Renault Clio) 49, 6. Gassner, Thannhäuserová (Něm./Mitsubishi Lancer EVO IX) 48.

Průběžné pořadí IRC:

1. Navarra, D'Esposito (It./Fiat Grande Punto Abarth S2000) 29, 2. García-Ojeda, Barrabes (Šp./Peugeot 207 S2000) 28, 3. Vouilloz, Klinger (Fr./Peugeot 207 S2000) 16.