Severovýchodní obchvat Otrokovic má být dlouhý 3,5 kilometru, vyjde na 800 milionů korun.

„Všechno k tomu směřuje, úspěšně se nám daří získávat další pozemky. Nyní nám chybí vykoupit kvůli stavbě ještě dva, ale vidím to velice optimisticky," říká Deníku šéf zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Karel Chudárek.

V příštím roce by měli získat silničáři platné stavební povolení včetně stanoviska ze strany životního prostředí.

Jihovýchodní obchvat má být dlouhý tři a půl kilometru, předpokládané náklady jsou 800 milionů korun. „Na jedné straně naváže na stávající severovýchodní obchvat, zanechá po své pravé straně Kvítkovice, projde přes část napajedelské průmyslové zóny, pak se napojí na stávající I/55 u čerpací stanice na konci průmyslové zóny, u řeky," přibližuje trasu Karel Chudárek.

Podle něj nyní po severovýchodní části obchvatu denně projedou desetitisíce aut. A o zhruba 10 až 15 tisíc řidičů by se mělo po dokončení stavby jihovýchodní části ulevit frekventované a dopravně přetížené kvítkovické křižovatce. Podle mluvčí otrokovické radnice Romany Stehlíkové z posledního sčítání aut z roku 2013 zmíněnou křižovatkou denně projelo přibližně třicet tisíc aut. Poté by se pak frekvence vozidel mohla snížit snad o dobrou polovinu.

„Už bychom uvítali, kdyby byl obchvat hotový. Těšíme se, že se konečně začne stavět a po jeho dokončení si slibujeme právě snížení počtu aut ve městě," říká Stehlíková.

Snadnější cestování očekávají řidiči. „Silničáři obchvat roky slibují, odkládají. Chápu, že jsou s jeho stavbou spojeny problémy, ale už by mohl být konečně hotový. Takto je řidič nucen stát na kvítkovické křižovatce v dlouhých kolonách," stýská si Milan Hálek.

Severovýchodní obchvat Otrokovic, který je důležitou stavbou usnadňující přístup hlavně do krajského města, byl otevřený na podzim roku 2006.