Na svém pondělním zasedání tak rada města vydala doporučující usnesení pro zastupitelstvo, ve kterém toto rozšiřování vodní dopravy podporují.

„Vodní doprava je opomíjenou, ale velmi zajímavou alternativou dopravy pozemní. Baťův kanál si získává v poslední době čím dál větší oblibu a rozšíření jeho splavnosti by přispělo k rozvoji cestovního ruchu či oživení turismu,“ odůvodnil záměr starosta Jaroslav Budek.

S pozemky by už neměl být problém

O rozvoj známé vodní cesty usiluje dobrovolný svazek obcí Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě. Jednou z jeho priorit je právě prodloužení kanálu směrem na sever.

Od jezu u Bělova, kde by měla vzniknout nová plavební komora, by tak pluly lodě až do Kroměříže.

Přípravu projektu už dlouhou dobu doprovázejí komplikace, zejména pak s pozemky v okolí jezu.

„Dění kolem příprav sledujeme a podnikáme kroky k tomu, abychom napomohli prodloužení vodní cesty. Výsledkem je například posun při řešení pozemkových poměrů. Po osobní schůzce jsme se s majitelem dohodli,“ přiblížil Budek, konkrétnější však nebyl.

Problémem mohou být ovšem hlasy z odboru životního prostředí otrokovické radnice. Podle informací Deníku není stanovisko odboru příliš přívětivé.

„Co si já vybavuji, tak to nebylo úplné neodsouhlasení. Byly k tomu nějaké výtky, mezi které patřilo například ovlivnění výšky vodní hladiny. Klasické koordinované stanovisko jsme ale každopádně nevydávali, takže je ještě vše otevřeno,“ osvětlil spekulace Lukáš Zeman z oddělení vodního hospodářství. Situace se tak bude zřejmě ještě dolaďovat.

„Ze strany města Otrokovice mohu říci, že v lednu 2010 i v srpnu 2010 vydalo k věcem okolo bělovského jezu souhlasné stanovisko s ohledem na životní prostředí v obou případech,“ ubezpečila mluvčí města Lenka Krupková.

Vodní elektrárnu možná ještě dostaví

Další překvapivou novinkou, která má danou oblast v budoucnu ovlivnit, má být podle starosty Budka i možná dostavba vodní elektrárny.

„Od starosty Bělova jsem dostal při jednání o jezu informaci, že podíly na objektu vodní elektrárny skoupila společnost z Prahy, která má zájem elektrárnu dostavět. Ta by tak mohla stát za tři až pět let,“ přiblížil starosta.

Jaká bude budoucnost zamýšleného projektu rozšíření Baťova kanálu, se rozhodne v dalším kroku, kterým bude prosincové otrokovické zastupitelstvo.

Dříve zmiňované sdružení obcí vyjádřilo návrhu svou podporu, ke které se nyní přidává i rada města, která zastupitelům projekt doporučuje schválit. Rozhodnutí zastupitelstva poté poslouží jako argument a prokázání veřejného zájmu Ředitelství vodních cest ČR.