„Cílem je připomenout cestujícím pravidla správného chování v prostředcích veřejné dopravy," prozradil mluvčí DSZO Vojtěch Cekota. Cestující si tak podle něj mohou veselou formou připomenout základní body z přepravních podmínek, které v MHD platí.

Na vzniku nové poučné kampaně Desatero skvělého cestujícího se dopravní podniky domluvily v rámci společných aktivit, které v oblasti marketingu rozvíjejí už pátým rokem.

„Vzájemné propojení nám dává smysl, protože řešíme podobné problémy a máme spoustu společných témat,“ uvedl předseda Sdružení dopravních podniků ČR Tomáš Pelikán.

Kontroly ve vozidlech MHD Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice (DSZO). Asistenti se zaměřili i na nošení respirátorů a roušek.
VIDEO: Roušku? Nemám. Ve zlínské MHD kontrolovali nošení respirátorů

V obrázkovém Desateru se objeví deset klasických pohádek a deset nešvarů, se kterými se lze při cestování v MHD setkat. Pomocí komiksu tak dopravci nabádají cestující ke správnému chování. K tomu slouží trefné komentáře hlavních postav.

„Desatero ukazuje situace, kdy někteří cestující porušují přepravní podmínky, omezují nebo dokonce ohrožují ostatní cestující. Vtipně chceme na tyto situace upozornit a připomenout například to, že velký batoh je potřeba ve voze sundat, svačinu sníst až po vystoupení nebo že není vhodné ve voze nahlas telefonovat,“ přiblížil kampaň výkonný ředitel Dopravního podniku města Ústí nad Labem Libor Turek.

Autorem komiksového Desatera je ilustrátor, spisovatel a scénárista Vojtěch Jurík. Umělec tvoří pod pseudonymem Vhrsti a je autorem mnoha komiksů a knížek pro děti.

V minulosti se jeho kresby objevily například v kampaních Plzeňských městských dopravních podniků nebo Dopravního podniku města Brna.