Pokutu udělil společnosti v roce 2006 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže za chybný nákup trolejbusů v roce 2004.

Firma pokutu zaplatila už v červnu 2006, ale u soudů se domáhá jejího zrušení. Brněnský krajský soud předloni sankci potvrdil. Společnost ale podala kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu, který může ze zákona rozhodnutí krajských soudů zrušit.

„Nejvyšší správní soud stížnost ve věci zrušení pokuty DSZO zamítnul. Proti tomuto rozhodnutí už není možné se odvolat,“ potvrdil mluvčí soudu František Emmert.

Představitelé dopravní společnosti jsou ale stále přesvědčeni, že nákup trolejbusů byl v souladu se zákonem.

„Zatím jsme ještě neobdrželi rozsudek, takže se k tomu nebudu vyjadřovat. Ale pokud to bude možné, odvoláme se dál, například až k Ústavnímu soudu. Dosavadní rozhodnutí soudů považujeme za nespravedlivé. Jednali jsme tehdy podle zákona,“ komentoval předseda rady jednatelů a zlínský radní Zdeněk Blažek (ODS).

K pochybnému nákupu došlo v roce 2004, kdy se DSZO rozhodla, že doplní vozový park o šest nízkopodlažních vozů. Podle antimonopolního úřadu však zlínská společnost nepostupovala dostatečně transparentně a nezajistila soutěž o veřejnou zakázku.

Společnost totiž podepsala smlouvu s firmou Karosa a nevyhlásila výběrové řízení. Podle tehdejšího předsedy antimonopolního úřadu Martina Peciny neprokázala DSZO řádným a zákonným postupem, že na trhu neexistuje společnost, která by nabídla za dodávku trolejbusů nižší cenu než vybraná dodavatelská firma.

Hana Trčková