Především na sociálních sítích a na internetu se objevila reklama, na níž je vyobrazený ženský klín zahalený rukou a nápis „pro spoustu z nás to bude poprvé. Nestyďte se nám dát šanci."

Tímto heslem se chtějí mladí sociální demokraté distancovat od dřívější éry zlínské sociální demokracie v čele s Martinem Janečkou. Nová grafika ČSSD však vzbudila na veřejnosti rozruch. Zlínští sociální demokraté také tak trochu zavařili svým krajským kolegům.

Ti se totiž před krátkým časem ohradili proti fotografiím polské umělkyně Natalie LL. Výstava byla v krajské galerii dokonce nakrátko uzavřená a prošla kontrolou policistů, zda není mravně závadná.

Zůstane pouze 
na sociálních sítích

„Ani mě nenapadlo, jaký to může způsobit ohlas. Ano, je to lechtivé, ale myslím, že decentní. Proč by museli být na plakátech jen kravaťáci. Mladí sociální demokraté mi vysvětlili, že tím chtěli oslovit stejně staré voliče. Chtěli dát najevo, že chtějí dělat věci jinak," vysvětlil lídr zlínské sociální demokracie Vladimír Drtil.

„Když mi to takto vysvětlili, nechtěli jsme jim něco zakazovat. Vždyť my starší jsme se tolikrát spálili. Nechtěl jsem naše mladé členy nutit do nějaké jednotné linie," dodal. Také doplnil, že má rád neotřelé nápady a nové pohledy na věc. Jako obdivovatel díla fotografa Jana Saudka ho tedy akt nemohl urazit.

Více ohlasů než od konkurence či veřejnosti přichází však z vlastní strany.

„Politické strany se vždy před volbami snaží zaujmout nějakou nápaditostí," myslí si sociálnědemokra­tický náměstek hejtmana Jaroslav Drozd.

„Já však nejsem jen politik, ale pracoval jsem celý život v průmyslu," dodal náměstek. „I proto raději upřednostňuji, když strany přichází s konkrétními návrhy. Jsem spíše pro to oslovovat voliče našimi prioritami a návrhy řešení než tímto způsobem," dodal.

„Humbuk" kolem kampaně, která se však na billboardech neobjeví, zaznamenala i Alena Gajdůšková, místopředsedkyně Senátu za ČSSD.

„Jako žena se s tím ztotožnit nemohu. Je to však akce mladých sociálních demokratů, kteří mi vysvětlili, že tím chtěli dát najevo, že jsou noví, neotřelí a chtějí jít do všeho naplno. Zkrátka mladí si hrají," dodala s úsměvem.

Podle ní je důležité, že diskutovaná reklama zůstane jen na sociálních sítích. Odborník na politickou reklamu Bernard Mikoška ale říká, že podobná reklama může být spíše kontraproduktivní.

„Voliči ČSSD jsou většinou starší a konzervativní, nevím, zda to bude u nich fungovat. Možná se snaží strana cílit na mladší ročníky. Když se o tom mluví, tak to jako reklama funguje. Nevím však, zda se to projeví i v konečném volebním výsledku," dodal Bernard Mikoška.

Zafungovalo to neuvěřitelně

Podle Vladimíra Drtila však reklama zafungovala neuvěřitelně.

„Byl jsem naprosto v šoku, když si to na Facebooku prohlédlo za několik hodin 80 tisíc lidí. Zvedla se i čtenost našich dalších článků," popsal Vladimír Drtil. Podle něj mají dokonce už i ohlasy ze zahraničí.

„Naši mladí členové jsou však z tohoto humbuku nešťastní. Kritika z vlastních řad je zasáhla. Přitom chtěli být jen originální a oslovit své vrstevníky," zakončil lídr kandidátky ve Zlíně.

„Já věřím, že se budou lidé rozhodovat podle toho, co kdo slibuje a hlavně podle toho, zda je možné tyto sliby reálně splnit. Já osobně si vlastní názor utvářím delší dobu. Nějaký plakát měsíc před volbami mě nemůže ovlivnit. Ať už je super, nebo úplně blbý. Plakáty totiž netvoří politici, ale reklamní agentury," říká svůj názor Patrik Kulhavý ze Zlína.