Projekt Pošta budoucnosti zcela přemění několik pracovišť ve Zlínském kraji. U přepážek například poběží aktuální zpravodajství

Tomu všemu chce Česká pošta udělat definitivně konec. Do přeměny svých poboček, kterou nazvala Pošta budoucnosti, se pustila přesně před rokem. Tehdy otevřela v Praze testovací pobočku v novém designu.

Za novinkou stojí skutečnost, že do ledna 2008 nebyla pošta s výjimkou služeb sjednocená. Existence sedmi samostatných odštěpných závodů se promítla do nejednotné podoby pošt a její prezentace. To se teď má změnit. „Pošty budoucnosti jsou koncipovány v souladu s nejmodernějšími trendy. Unikátní informační a odbavovací systém spolu s novou konstrukcí přepážek a celkovým pojetím prostoru mají jednoznačně přispět k tomu, aby se zákazník na poště cítil dobře,“ prozradila mluvčí České pošty Marta Selicharová.

Poštovní budoucnost ve Zlínském kraji zatím zavítala pouze do Nivnice, kde nová pobočka lidem slouží od 29. ledna. Místní lidé jsou jí nadšeni. „Je to mnohem modernější, příjemné prostředí, lepší informační tabule, jsem příjemně překvapena,“ svěřila se místní obyvatelka Olga Lukaštíková.

Nivnici však budou v kraji následovat další. „V letošním roce plánujeme otevření dalších poboček v Hulíně, Boršicích u Blatnice a Valašském Meziříčí,“ odtajnila předběžné plány Selicharová.

Okres Zlín ale na mapě, kde bude pošta stavět nebo rekonstruovat v moderním stylu, vůbec není. „Pošty obvodu Zlín byly oproti zbývajícím okresům v průběhu devadesátých let téměř všechny modernizovány, vybaveny proti přepadení, a proto se modernizují zejména pošty, které těmto kritériím nevyhovují,“ dodala mluvčí.

Přesto ale přiznala, že se v delším časovém horizontu počítá alespoň s dílčími úpravami pošty Zlín 1 a v plánech do dalších let se objeví další poštovní úřadovny v kraji.

A s jakými novinkami tedy pošta přichází? Pobočky jsou kompletně vybaveny moderní technikou včetně LCD televizorů, na nichž kromě vyvolávacího systému mohou čekající ve spodní liště také sledovat aktuální zpravodajství. Interiér je vyveden ve firemních barvách, tedy žluté a modré. V poštách budoucnosti se zákazníci setkají s takzvanými otevřenými přepážkami.

„Komunikace zákazníka s personálem je bez skleněné bariéry jednodušší, příjemnější a více přátelská. Důležitý je fakt, který vyplývá ze zkušenosti v zahraničí, navíc ověřený statistikami: po odstranění bezpečnostních skel na přepážkách se nezvyšují počty bezpečnostních incidentů,“ ubezpečila Selicharová. Zároveň dodala, že renovované pobočky splňují parametry nejmodernějších evropských poštovních operátorů. „Samozřejmostí je kompletní bezbariérovost a snížené přepážky,“ uzavřela mluvčí.

Do projektu Pošta budoucnosti společnost investovala už více než 600 milionů a plánuje další dvě miliardy. „V této sumě je zahrnuta také kompletní obnova stejnokrojů našich zaměstnanců,“ uzavřela Selicharová. Celý projekt přeměny všech 3363 poboček bude podle ní trvat i několik let.
„Doufáme ale, že to zákazníci uvítají a podaří se nám vymanit z doby reálného socialismu, jak nám klienti často vyčítají,“ doplnila mluvčí České pošty Marta Selicharová.