S výsledky petice chce nyní vedení magistrátu seznámit manažery České pošty. Ta totiž při stěhování hlavní pošty z náměstí do Svitu přislíbila městu zachování alespoň malé pobočky v centru. Sama však nyní preferuje otevření další pobočky v některé z okrajových částí města.

„Jde o jasný vzkaz. Lidé poštu v centru chtějí. Jak ti, kteří ve městě bydlí a chodí na náměstí Míru a do jeho okolí, tak ti z okolních měst a obcí, kteří do Zlína pravidelně jezdí," okomentoval výsledky petice primátor Miroslav Adámek.

Vyhodnotit si bude moci průzkum podle něj brzy i Česká pošta, protože jí město petici co nejdříve předá.

Je však potřeba připomenout, že radnice nemá v tomto státním podniku žádné zastoupení, a Česká pošta tak na anketní kampaň nemusí brát žádný ohled.

Lidé jasně vzkázali, co chtějí

„Na druhou stranu lidé jednoznačně České poště vzkázali, že jim přepážky v centru města chybí. Nemůže se tedy k tomuto problému postavit tak, že jde pouze o nápad radnice. Přepážky chtějí hlavně lidé, tedy klienti České pošty. A s touto skutečností půjdeme do dalších jednání," vzkázal 2. náměstek primátora Aleš Dufek, který dialog s Českou poštou společně s primátorem vede.

Magistrát poště nabídl prostory v přízemí radnice. Ustoupit by musela oblíbená galerie. Do hry však také vstoupilo obchodní centrum Zlaté jablko, které rovněž nabízí poště vhodné prostory.

„Jde o prostory v přízemí, které jsou orientované do ulice Rašínova. České poště jsme připraveni je nabídnout za velmi lukrativních podmínek. Lepší místo ani nemůže být. Pobočka by měla vlastní vstup, přímou návaznost na podchod pod ulicí Dlouhá, v blízkosti je zastávka MHD," vyjmenovává výhody výkonný ředitel společnosti Zlaté jablko Jiří Kratochvíl.

Výsledek petice Česká pošta nechce komentovat. „Petici organizovalo město a to také zveřejňuje výsledky své kampaně. Jednání stále probíhají a platí, co jsme uvedli. Musíme vycházet z vyhlášky Českého telekomunikačního úřadu, která stanovuje dostupnost poštovních služeb," uvedla Marta Selicharová, mluvčí České pošty.

Podle ní se od vůbec prvních jednání s městem změnily podmínky. „Pokud bychom zřídili druhou pobočku v centru města, pak by docházelo ke zdvojení obsluhy veřejnosti v těchto místech. Příslušnou vyhlášku bychom však nesplnili v okrajové části Zlína.

Česká pošta musí ke každé změně přistupovat s péčí řádného hospodáře a zároveň plnit podmínky, které jsou jí stanoveny vyhláškou a zákony," uvedla Marta Selicharová.

Podle mluvčího Českého telekomunikačního úřadu se však pošta na ně vymlouvá zbytečně. Definitivní rozhodnutí je na ní.

„Nic, ani zmíněná vyhláška totiž České poště nebrání otevřít novou pobočku tam, kde je po poštovních službách spotřebitelská poptávka a kde si podnik vyhodnotí, že z ekonomického hlediska takové rozhodnutí dává smysl," uvedl mluvčí ČTÚ Martin Drtina.

„Podle mě pošta hraje o čas. Asi spoléhá na to, že čím déle vydrží, tím bude tlak na obnovení pobočky menší," míní Pavla Martináková ze Zlína.

Diskuse o obnovení několika poštovních přepážek v centru Zlína se vedou od přestěhování hlavní pošty z náměstí do areálu Svitu. Naposledy byla pošta v centru Zlína otevřena v sobotu 29. června.