Jako první se opravy dočkala silnice u Luhačovic, kde byla situace nejvážnější. Část vozovky se tam propadla. Kraj zahájil na základě havarijního výměru opravu okamžitě, aby nevznikly další škody. Stavbaři tam postavili opěrnou zeď a na poškozeném místě vybudovali zcela novou silnici včetně konstrukční vrstvy. Náklady činily 12,7 milionu korun.

Na dalších 13 investičních akcích začali stavbaři pracovat až v říjnu, případně letos. "Bylo nutné vypracovat dokumentaci či získat geologické posudky," uvedl Malý. Celkem si investice vyžádaly 76,9 milionu korun, z toho od ministerstva kraj získal 34,1 milionu. Dalších asi sedm milionů silničáři použili na menší opravy odvodnění, poškozených krajnic či propustků.

Zlínský kraj se stará asi o 1780 kilometrů silnic druhé a třetí třídy, stav zhruba 500 kilometrů přitom označili odborníci za havarijní. Na stavu cest v kraji se projevuje vnitřní dluh z minulosti a chybějící dálniční síť. Silnice jsou tak vystaveny velké zátěži. V poslední době se ale stav vozovek zlepšuje, loni kraj díky podpoře EU investoval do silnic více než půl miliardy korun.