Vyhnout se tak můžeme nehodám i drobnějším komplikacím, které s sebou tradičně sněhová nadílka přináší.

Ředitelství silnic Zlínského kraje, ředitel Bronislav Malý:

„Na nástup zimního období jsou silničáři připraveni i s potřebnou kvalitní technikou. K dispozici máme 70 sypačů, přes 100 traktorových radlic, 40 nakladačů a další těžkou mechanizaci. Každý sypač má svůj vymezený obvod v délce cca 30 km, který udržuje podle schváleného plánu zimní údržby.

Silnice v každém okrese jsou rozděleny z hlediska důležitosti komunikací pro zajištění zmírňování závad vznikajících povětrnostními vlivy do tří pořadí. Pro silnice zařazené v I. pořadí je lhůta pro obnovení sjízdnosti 3 hodiny, ve II. pořadí 6 hodin a ve III. pořadí 12 hodin.

V případě neustálého spadu sněhu je zimní údržba prováděna nepřetržitě, veškerou dostupnou technikou do doby zajištění sjízdnosti silnic. Prioritně jsou prováděny úseky silnic I. pořadí důležitosti, tj. nejvíce dopravně zatížené silnice II. a III. třídy.

K bezproblémové údržbě silnic přispívají i řidiči a to nejen zimní výbavou, ale i ubráním plynu a celkově ohleduplnější jízdou v tomto období."

Tisková mluvčí Krajského ředitelství policie ČR Zlín, Jana Macalíková:

„Silniční kontroly prováděné v zimním období se budou zaměřovat na celkový technický stav vozidla a STK. Samozřejmě, že budeme kontrolovat i stav pneumatik a zda mají řidiči svá vozidla přezuty na zimní pneumatiky.

Při způsobené dopravní nehodě vozidlem které nebude mít zimní pneumatiky, bude přihlíženo i k výši trestu."

Krajský koordinátor BESIP Zdeněk Pátík:

„Řidiči by v každém případě měli dbát na to, aby jejich vozidlo mělo zimní výbavu. Do zimní výbavy vozu patří lopatka na odklízení sněhu, škrabka, nemrznoucí směs v odstřikovacích a pokud řidiči vyrážejí někam do hor, tak i sněhové řetězy.

Dále bych chtěl řidičům říct, že zimní pneumatiky mají mít hloubku dezénu 4 mm a to na všech čtyřech kolech. Při samotné jízdě by měli mít řidiči na paměti, že mokrá, namrzlá či zasněžená komunikace prodlužuje brzdnou dráhu až 4x, to znamená, že časový interval za autem před nimi, by měl být 4-8 sekund.

V zatáčkové oblasti by měli řidiči méně dávkovat plyn a na sněhu brzdit jemněji a pokud jejich vůz nemá ABS, citlivě přibrzďovat. Samozřejmě způsob jízdy a rychlost musí řidiči přizpůsobit stavu vozovky a povětrnostním a okolním podmínkám."

JANA ZAVADILOVÁ