Dotace ve výši 190 milionů jsou přiděleny, stavební povolení má ještě „mokré razítko“, Město Zlín se může pustit do jedné z nejvýznamnějších investičních akcí v dopravě za poslední roky – nového přemostění ve zlínské části Příluky.
„Půjde o investici ve výši okolo 288 milionů korun, jsme rádi, že se nám podařilo na tuto akci získat dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury, Ředitelství silnic a dálnic a fondy Evropské unie. Povolit takovouto stavbu a získat potřebné zdroje byl ukrutný boj, ale jsem rád, že se nám to nakonec dobře dopadlo,“ usmál se radní odpovědný za oblast dopravy Michal Čížek.
Podle něj se začne se stavbou tohoto projektu co nejdříve, a to na jaře příštího roku. Akce má pak být dokončena za rok, v dubnu roku 2023.
„Pokud to počasí dovolí, chtěli bychom začít co nejdříve v roce 2022,“ plánuje Čížek.
Peníze jsou připraveny
Doplnil, že město jako investor má již kromě stavebního stavební povolení předěleny i dotace, a na realizaci je nachystáno i Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). To se podílí na této investiční akci částkou cca 25 milionů korun.
Město Zlín tak za stavbu v hodnotě 288mil ze své pokladny jako investor zaplatí přibližně 110 milionů korun, které má pokryty z úvěru strategických staveb.
Podle vyjádření představitelů ze zlínského odboru dopravy bude nové silniční napojení řešit silniční mimoúrovňové křížení přes železniční trať, opravy navazujících komunikací, stavbu nové okružní křižovatky a záchytného parkoviště pro motorová vozidla.
„V neposlední řadě dojde k propojení páteřní cyklotrasy. Cílem stavby je přímé napojení průmyslové zóny mimo zastavěné území za účelem zkvalitnění dopravní dostupnosti a odlehčení obytné zástavby místním částem Příluky a Lužkovice,“ připomněl Michal Čížek.
Podle investora povede nová mostní konstrukce nad železniční tratí a řekou Dřevnicí a vyústí v okružní křižovatku na místní komunikaci v ulici Cecilka.
Záchytné parkoviště
„Od této křižovatky bude vybudován sjezd k záchytnému parkovišti (tzv. P+R). Záchytné parkoviště bude sloužit jako přestupný bod na veřejnou dopravu pro cestování dále do centra města. Kapacita parkoviště P+R bude přibližně 140 míst. U vybudovaného parkoviště budou k dispozici cyklistům stojany na kola. Stávající most bude nahrazený lávkou pro pěší a cyklisty, ta zajistí plynulou návaznost stávající páteřní cyklostezky směrem na Vizovice,“ upřesnil radní pro oblast dopravy.
„Podařilo se najít kompromis tak, aby mohla vzniknout jedinečná kombinace dopravního uzlu. V plánu je vybudování přestupního terminálů skládajícího se ze zastávek MHD, zastávky meziměstské autobusové dopravy, zastávky vlaku a záchytných parkovišť pro automobily i kola P+R (typ parkoviště, z angl. park and ride – pozn red.) a B+R (forma přepravy s návazností dopravy cyklistické na veřejnou hromadnou, z angl. bike and ride),“ ocenil kompatibilitu místa radní Michal Čížek.
Podle něj se na jaře začne nejdříve s výstavbou nového mostu a navazující okružní křižovatky a jejím napojením na komunikace, které vedou jak do průmyslové zóny, tak do Lužkovic a Zlína.
Město vyšlo vstříc také požadavkům KMČ Příluky kdy po vybudování dopravní stavby by se mělo začít stavět na tomto místě i multifunkční hřiště.