Obnova vodorovného dopravního značení na silnicích II. a III. tříd v celém kraji už začala a vyznačení silnic novými dělicími čarami bude její součástí. Vyjde na 3,8 milionu korun.

„Silnice, která je rozdělena středovou dělicí čárou, je pro jízdu vozidel bezpečnější. Řidič se při jízdě snáze orientuje a jasně před sebou vidí hranici svého jízdního pruhu," zmiňují silničáři.

Během roku 2016 přibylo proto na krajských silnicích 84 kilometrů dělicích čar. Už nyní jsou jimi označeny všechny silnice II. třídy a 34 procent silnic III. třídy.

V sobotu 6. května 2017 se na zlínském náměstí Míru konal sraz vozů Porsche.
FOTO, VIDEO: Zlínské náměstí zaplnili naleštění "poršáci"

„Ze všech krajských silnic (cca 1760 kilometrů) bude mít v letošním roce středovou dělicí čáru 923 kilometrů silnic. V roce 2001, když byly silnice II. a III. třídy převedeny ze státu do vlastnictví krajů, mělo v našem kraji dělicí čáru jen 436 kilometrů těchto silnic," přirovnala mluvčí kraje Renata Janečková.

Dělicí a vodicí čáry na krajských silnicích provádí pro Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) na základě dvouleté smlouvy z loňského roku firma Osfer Morava z Uherského Hradiště. Přechody, šipky, dopravní stíny a podobně obnovují organizace Správy a údržby silnic.

U vodorovného dopravního značení se používají dvě hlavní technologie: nástřik reflexní barvy nebo pokládka vrstvy trvanlivého plastu.

„Nástřiky barvou na přechodech pro chodce musíme obnovovat každý rok, dopravní stíny a šipky vydrží zpravidla tři roky. Plast je trvanlivější jeho obnova je potřebná zpravidla po pěti letech," upřesnil provozně-technický náměstek ŘSZK Radek Berecka. (hed)

V sobotu 6. května 2017 zahájili sezonu na hradě Brumov. Největšími lákadly byly například živé šachy. V kulturním programu vystoupila řada dětí.
FOTO, VIDEO: Sezonu na hradě Brumov zahájilo na 500 lidí