Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přibyde míst u nádraží. Ale za dva roky nejdřív

Zlínsko – Desítky nových parkovacích míst přibudou výhledově v Otrokovicích. I tam řidiči stále častěji řeší problém, kde odstavit své auto. I desítky minut hledají volné místo.

23.4.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK / Matej Slávik

Situaci navíc ztěžují ti, kteří mají vlastní garáž, ale kvůli pohodlnosti a lenosti ujít třeba několik set metrů navíc raději zaparkují auto přímo u domu.

Jednoznačně největší problém je podle starosty města Jaroslava Budka v lokalitě před vlakovým nádražím, odkud vyjíždějí také trolejbusy a městská hromadná doprava. Parkovací místo u domu, ve kterém žije, hledá obtížně třeba Lada Fojtová.

„Jezdím pořád dokola, dívám se, ale když jedu kolem poledne domů, žádné místo nemůžu najít," stýská si řidička. Už do konce roku 2018 tam město chystá navýšit počet parkovacích míst o 37.

„Nyní zpracováváme projektovou dokumentaci. Vybudování nových míst na stání je tam nutností už kvůli tomu, že lokalita představuje v podstatě dopravní uzel," vysvětluje šéf otrokovické radnice.

Do konce roku 2018 vznikne také patnáct nových míst v místní části Bahňák, která mají navázat na stávající parkovací plochy. Dalších několik míst na stání přibude v ulici SNP na sídlišti Trávníky, v ulici Erbenova na Baťově a u polikliniky. Kolik, ale zatím není jasné.

„Obecně lze říct, že parkovacích ploch je vždycky nedostatek. Nelze ale donekonečna rozšiřovat možnosti na úkor zeleně. Navíc máme opravdu zkušenosti, že značná část občanů vlastní garáže, které ale nevyužívá," upozorňuje na častý nešvar starosta.

Denně řeší problémy s parkováním i Miloš Písek. Když chce během dne zaparkovat u domu v ulici Nádražní, kde žije, má smůlu: na sto procent prý žádné volné místo nenajde. Musí se po nějakém poohlédnout v přilehlých lokalitách.

„V případě, že se mi podaří třeba navečer či odpoledne zaparkovat auto u domu, ráno pak odjíždím s takovým černým svědomím. Vím totiž, že až přijedu domů, bude se mi zase velice těžko parkovat," stýská si Miloš Písek.

Často proto na noc využívá parkoviště u blízké polikliniky, auto však musí časně ráno přeparkovat.

„Každé nové parkovací místo přijde vhod, ale zase bych byl nerad, aby to bylo na úkor zeleně, což by někteří uvítali. Nelíbí se mi, když se podívám z okna a vidím jen samé betonové plochy, auta. Působí to nepříjemně. Na druhou stranu chápu, že aut rychle přibývá. V podstatě co člověk, to jedno," dodává Miloš Písek.

Boj s větrnými mlýny připomíná parkování i ve Fryštáku.

„Parkovacích míst nebude nikdy dost. I u nás vzrostl počet aut minimálně dvojnásobně. Mezi školou a penzionem jsme před pár lety zřídili deset nových míst, hned byla pořád obsazená. Jakmile uděláte jakékoliv, hned jsou tam auta," vysvětluje mluvčí fryštácké radnice Pavel Nášel.

Podotýká, že nová místa už opravdu nemají kde udělat, zejména v centru. Tam je na náměstí asi padesátka míst, rovněž neustále obsazených.

„Situaci tam ztěžují například i lidé z okrajových částí města, kteří tam zaparkují a pak přesednou na autobus. Tím blokují místa pro jiné na celý den, tedy i těm, kteří si přijedou jen nakoupit či něco vyřídit," zdůrazňuje.

Hodně neukázněných řidičů to pak řeší tak, že parkují přímo na silnicích. „To je netolerantní vůči ostatním, kterým ztěžují průjezd," dodává mluvčí.

Boj s parkováním svádí také ve Zlíně. Každý rokem postaví řadu nových, která jsou hned obsazená, ale ani to nestačí.

„Pokud někdo jede do centra, musí počítat s obtížným hledáním místa. To samé je i na největších sídlištích. Dříve měla rodina jedno auto, teď má skoro každý člen. Není divu, že stávající plochy nestačí," zdůrazňuje mluvčí zlínského magistrátu Zdeněk Dvořák.

Město nyní zpracovává generel dopravy, jak nejlépe vyřešit parkování ve Zlíně. „Z toho do budoucna vyjdeme, stále počítáme s tvorbou nových míst. Třeba z podélných se snažíme dělat příčné, opravujeme stávající, měníme je dispozičně," dodává mluvčí města. 

Autor: Jarmila Kuncová

23.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

MHD v areálu nemocnice? Dělá se analýza

Podchod  na Náměstí práce ve Zlíně.
34

Ošklivý podchod zkomplikuje i dopravu

Kodaň převyšuje soupeře v držení míče i v počtu střel, upozorňuje Páník

S moldavským Tiraspolem hráli v evropské premiéře bez branek, v Moskvě proti Lokomotivu jednoznačně prohráli a teď přichází na řadu třetí silný soupeř a další náročná zkouška z vysoké školy fotbalu.

Nejsem zákeřný, hájí se po drsném zákroku vůdce Veselý. Vyfasoval trest

Tři zápasy nepodmíněně. To je trest udělený disciplinární komisí pro kapitána hokejistů Aukro Berani Zlín Ondřeje Veselého za drsný zákrok kolenem na vítkovického útočníka Rostislava Deje z úterního utkání 14. kola extraligy. Slovenský forvard včera odpoledne podstoupil vyšetření, které však podle prvních zpráv z ostravského klubu bude vážnějšího a dlouhodobějšího charakteru.

Za Fryštákem bourala dvě auta, posádky včetně dětí vyvázly bez zranění

Zpočátku poměrně vážně vyhlížející srážku dvou osobních aut řešili ve středu po desáté hodině dopoledne hasiči, policisté a zdravotníci nedaleko Fryštáku ve směru na Holešov.

Měli zpronevěřit evropské dotace, za to můžou dostat i tři roky vězení

Že nesrovnalosti a drobné podvody v souvislosti s evropskými dotacemi nejsou žádná legrace, poznala osmapadesátiletá bývalá radní Bojkovic a exředitelka Sociálních služeb města Bojkovice Š. V. Soud ji viní z poškození finančních zájmů Evropské unie, kdy jako zástupkyně sociálních služeb měla čerpat dotace - dodat fiktivní dodací listy za ubytování a vyúčtování pracovních cest.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení