Znamená to, že každá část Zlína si stanoví pět až jedenáct zástupců ze svých řad, z nichž jeden bude předseda. Ten potom bude radnici upozorňovat na nedostatky v dané lokalitě a navrhovat řešení.
Zájemci o členství v komisích se mohou podle primátorky Ireny Ondrové sami hlásit na stávajících úřadovnách. „Kromě toho, že nás budou upozorňovat na nedostatky v místních částech a současně předkládat vlastní návrhy na řešení, mohou se také vyjadřovat k investičním akcím v jejich oblastech a dávat návrhy na pořízení či změnu územního plánu,“ upřesnila Ondrová.
Dodala, že komise budou mít i možnost uplatňovat připomínky k návrhům vyhlášek a vyjadřovat se k návrhům pojmenování ulic.
Tajemníkem každé komise má být pracovník kanceláře místní části, který bude obstarávat technické a administrativní práce související s činností komise. „Zřízení není povinné, záleží na chuti občanů,“ dodala primátorka. V ideálním případě by mohly komise začít fungovat na podzim.