„V letošním roce už jsme snížili provozní výdaje ve všech společnostech i přímo v odborech magistrátu celkově asi o sedmdesát milionů korun,“ upozornil náměstek primátorky Miroslav Hladík.

Kvůli velkému propadu příjmů ale pověřili radní i jednatele DSZO, aby prověřili ekonomičnost jednotlivých linek městské hromadné dopravy. A pokud to půjde, aby některé omezily. Jako jedné z prvních linek, kterých by se mohlo dotknout případné omezení nebo dokonce zastavení provozu, je podle mluvčí Marie Masaříkové linka číslo 12 do Želechovic nad Dřevnicí.

„Je již delší dobu terčem kritiky koordinátora veřejné dopravy, který poukazuje na to, že je vedena souběžně s dotovanými spoji linkové autobusové dopravy i s železnicí,“ objasnila Masaříková.

Dodala, že význam trolejbusu číslo 12 navíc poklesl zavedením městské hromadné dopravy do zlínské části Lužkovice od 1. září.

„DSZO má tak nyní za úkol zjistit, jak jsou vytíženy všechny spoje, které zajíždějí ze Zlína do Želechovic a nakolik jejich využitelnost odpovídá nákladům,“ poznamenala.

Pokud by se prý prokázalo, že město zrušením málo vytížených linek výrazně ušetří, bude je Zlín prosazovat.

Případné omezení nebo zrušení linky 12 bylo pro starostu Želechovic Michala Špendlíka novinkou.

„Nikdo nás o tom zatím neinformoval. Smlouvu jsme podepsali v červnu na deset let a ročně za linku hradíme náklady šest set tisíc korun. Důvody jsou jiné,“ míní Špendlík.