V příštím roce se mají budovat další části tras pro kolaře podél Bečvy na Valašsku i v okolí Baťova kanálu na Uherskohradišťsku, Zlínsku a Kroměřížsku. Je navíc reálná šance, že se úseky některých z nich stanou i součástí evropské sítě, trasy Euro Velo 9.

V současné době je cyklistům k dispozici Moravská stezka. Ta vede z Jeseníků přes Kroměřížsko a Uherskohradišťsko do Mikulova. Průjezdná je nyní i Beskydsko-Karpatská magistrála z Českého Těšína přes Valašsko a Zlínsko do Břeclavi.

Aby se stal Zlínský kraj oblíbeným výletním místem milovníků kol, je třeba dobudovat cyklostezku podél Baťova kanálu z Uherského Ostrohu do Kroměříže a cyklostezku podél Bečvy z Velkých Karlovic do Valašského Meziříčí. Spojnicí mezi nimi bude plánovaná trasa pro cyklisty z Otrokovic do Vizovic.

Část tras pro kolaře přitom budou tvořit cyklostezky, část cyklotrasy. Cyklostezka je komunikace čtvrté třídy, na niž je zákaz vjezdu motorových vozidel a je udržována zpravidla obcí. Cyklotrasa je silnice s dopravním značením a většinou vede po bezpečných, málo frekventovaných komunikacích.

2010: trasa podél Baťova kanálu bude téměř hotová

Cyklostezka vedoucí v okolí Baťova kanálu má být necelých 40 kilometrů dlouhá. Hotová je již trasa mezi Babicemi a Nedakonicemi v délce 18 kilometrů.
„Začátkem příštího roku začneme stavět další úseky, na něž už mají jednotlivé obce přislíbené dotace,“ potvrdil projektový manažer Jiří Durďák ze Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě.

Dodal, že budovat se mají konkrétně úseky mezi Kroměříží a Kvasicemi a dílčí trasy od Otrokovic po Babice. „Všechny mají být hotovy na jaře 2010,“ objasnil Durďák.

V Bělově povede po levém břehu Moravy

Ke kompletní trase podél Baťova kanálu potom zbývá jen dokončit cyklostezku z Kvasic do Otrokovic přes Bělov. Dlouho se řešilo, podél kterého břehu řeky Moravy vlastně povede.

Více ve čtvrtečním Zlínském deníku.