Už vloni přitom byla splněna jedna z hlavních podmínek – zřízení světelné křižovatky u nedalekého obchodního centra Albert (dříve Insterspar).

Komise místní části Prštné dala podnět zlínským radním k tomu, aby se věci daly do pohybu. Zatím to ale vypadá, že se zastávky MHD a zavedení autobusové linky v Prštném dočkají až v příštím roce. A i to je s otazníkem.

„Linka měla být zavedena už před rokem a stále se nic neděje," připomněl předseda komise místní části Zdeněk Vachala. Podle něj by zavedení linky zvýšilo bezpečnost obyvatel, už proto má zřízení autobusové linky pro Prštňany širší význam.

„Já to vidím výhledově tak za dva roky. Kdyby se ale vše urychlilo, bylo by to lepší," myslí si také další Prštňan Alois Štětkář.

Je nutné postavit konečnou zastávku

Před zavedením linky do Prštného stojí další podmínky, které musí být splněny. Jednou z nich je vybudování nové konečné zastávky na Návsi.

„Předpokládáme, že po vyřízení stavebního povolení a na základě schváleného finančního krytí Radou města Zlína by mohla zastávka MHD Prštné fungovat v příštím roce," okomentoval Karel Říha z odboru koncepce a realizace dopravních staveb magistrátu.

Odbor dopravy v současnosti chystá návrh, který předloží radě města.

„Jedna věc je vše připravit a druhá pak je vybudovat zastávku a provozovat linku," podotkl mluvčí města Zdeněk Dvořák. Zmínil, že město doplácí na provozování MHD zhruba sto milionů korun ročně.

Chybí i přechody pro chodce 

V Prštném má své sídlo také společnost HP TRONIC, denně tam dochází či dojíždí autem za prací až dvě stovky lidí. „Prodloužení linky MHD bychom určitě uvítali, zlepšilo by dostupnost našeho areálu pro zaměstnance i návštěvy," uvedl generální ředitel společnosti Daniel Večeřa.

Na Náves zatím zajíždí jen školní spoj. Bezpečnost dětí je ale každý den ohrožena, od zastávky totiž chybí přechod pro chodce. Jeden z nich je naplánovaný, přesto by místní uvítali, kdyby byl vytvořen ještě jeden. „Děti se buď musí vrátit několik metrů, nebo tady v nepřehledné zatáčce přebíhají frekventovanou silnici. Uvítali bychom ještě přechod v ulici Kútiky," přiblížil Alois Štětkář.