Také vozy hromadné dopravy si totiž postojí v kolonách. Práce budou probíhat po etapách téměř celý srpen. Vše by se mělo stihnout do Barum Rally. V noci se však, s ohledem na noční klid, pracovat nemůže.

„První etapu jsme již zahájili, a to v úseku od Intersparu po křižovatku Antonínova. Další úsek, tedy ulice Dlouhá po křižovatku Čiperova máme v plánu zahájit v pátek prvního srpna. Oprava tohoto úseku by měla trvat do desátého srpna," prozradila Nina Ledvinová, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.

V termínu do 21. srpna se budou opravovat i úseky od křižovatky Čiperova směr ulice Osvoboditelů a také úsek mezi autosalonem Samohýl a Intersparem. Ještě o pár dní dříve by se měl opravovat úsek od Lidlu k Přílukům.

Brzdit může počasí

„Termíny prací může ovlivnit nepříznivé počasí, nebo dosud nezjištěné technické problémy," doplnila mluvčí.

Opravovat se bude každý den včetně víkendů, a to od sedmi od rána do desíti do večera. Nejprve vždy pravý pruh a poté levý. „Jeden pruh musí zůstat průjezdný už s ohledem na vozy MHD nebo záchranné složky," upřesnil Karel Chudárek, ředitel zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic. Se zpožděním musejí počítat cestující MHD. Při loňských letních opravách v ulici Dlouhá a Štefánikova dosahovalo zpoždění někdy i více než deset minut.

„Opravy se v plné míře dotknou i našich trolejbusových a autobusových linek. Prosíme cestující o trpělivost. Budou-li na silnicích vznikat kolony vozidel, nevyhne se jim ani městská hromadná doprava a naše spoje budou nabírat zpoždění," je si vědom vedoucí dopravního úseku Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice Pavel Nosálek.

Podle hlavního dispečera Josefa Polácha dosahovalo zpoždění při první etapě oprav až deset minut. Pokud bude pokládka nového povrchu výrazně zasahovat do dráhy trolejí, chce dopravní podnik nasadit více autobusů či vozů s dieselagregátem.

„Tyto vozy budou moci objíždět techniku i mimo trolejové vedení," doplnil hlavní dispečer. Při opravách vnějšího pruhu nebudou vozy zajíždět až k zastávkám. Lidé budou muset využít provizorních lávek.

Sníží se hlučnost

„Tak nadšený z těch kolon rozhodně nejsem, ale když se neopravuje, tak se taky nadává. To je těžko. Vyjíždím do práce raději o čtvrt hodiny dřív," říká František Velecký z Malenovic. Nový povrch by měl být také tišší. Hlučnost dopravy by se měla snížit asi o čtyři decibely. Kdo se může Zlínu vyhnout, ať tak raději učiní.