Výšlap startujeme u rozcestníku a informační tabule na rušném náměstí ve Vizovicích. Míříme směrem k vesnici Lhotsko, ke které nás dovede žlutá turistická značka a zelená značka naučné trasy.

Míjíme vizovické fotbalové hřiště, zahrádky a chalupy s rozkvetlými růžemi a zabočujeme ostře vlevo. V tomto úseku je značení méně přehledné, ale držíme se jihovýchodního směru a po levici míjíme malebný bílý dům na samotě.

Poté už je cesta dobře značená a vede lesem s mnoha vyšlapanými pěšinkami od houbařů. Postupně sestupujeme dolů z kopce a překračujeme zurčící říčku Bratřejovku. Po ani ne hodině přicházíme do Lhotska, kde nás vítá další informační tabule posazená příhodně vedle restaurace.

Překračujeme frekventovanou krajskou silnici a stoupáme asi půl hodiny po pěkně značeném chodníčku lesem, kde se dobře daří malinám. Zanedlouho už vykukuje zpoza cesty dřevěné posezení a rozcestník Pod Suchým vrchem.

Prosluněný les okolo láká na houbařské výpravy. My se však oddělujeme od zelené značky, která míří dál na čtyři kilometry vzdálený tajemný Klášťov, a pokračujeme po žluté k nedaleké kapličce sv. Františka opředené pověstmi.

Podle lidových povídaček se tam emigranti chodívali loučit s krajem, dříve zde totiž vedla cesta do Vizovic. Pár kroků odsud je studánka, kde se lidé osvěžili před dalekou cestou. I my můžeme ochutnat vodu z hor a vydat se dále na cestu, na které číhá nebezpečí v podobě chybějícího značení.

Jen několik desítek metrů za kapličkou se totiž stezka rozdvojuje, ale po značce ani stopa. My odbočíme doleva a sejdeme poměrně prudký svah. Dole pod kopcem se dáme doprava a po stezce obsypané malinami a jahodami se pozvolna dostáváme níž a níž, až dorazíme na zpevněnou lesní cestu.

Žlutá šipka na svodidlech ukazuje přímo dolů do neprostupných houštin. Většina lidí však u sebe mačetu nenosí, proto odbočíme vlevo a jdeme pohodlnější oklikou po cestě, která se po chvíli stáčí doprava. U prázdné infotabule zahneme vpravo a po chvíli se napojujeme opět na žlutou značku.

Vysocká kaple zvaná Bojatín, kde prý dřív žil poslední poustevník v tomto regionu, je už takříkajíc „za rohem“. Opravená stavba s udržovaným okolím je spojena chodníčkem s nedalekým zázračným pramenem. Dříve zde matky touto vodou léčily své děti a po uzdravení věšely jejich košilky kolem studánky.

Pak už stačí jen sejít po žluté dolů do Vysokého Pole, kde míjíme rozestavěný informační dvůr. Výpravu můžeme zakončit v tamní restauraci vedle obecního úřadu a autobusové zastávky.

Informace o túře

Trasa: Vizovice – Lhotsko – Pod Suchým vrchem – kaplička sv. Františka – Vysocká kaple (Bojatín) – Vysoké Pole

Délka: asi 10,5 kilometru (3 – 4 hodiny)

Obtížnost: střední

Co vzít s sebou: pevné turistické boty, pití, mapu, fotoaparát, repelent⋌(chm)