Organizační změnu, kvůli níž dojde k několika náhradám v personálním obsazení, schválila kroměřížská rada na svém posledním zasedání. Městský úřad odbor zruší k 1. červenci. „Veškeré jeho činnosti přesuneme do majetkoprávního oddělení, které nově vzniklo jako součást finančního odboru,“ nastínil starosta Kroměříže Miloš Malý.

Majetkoprávní agenda přechází od začátku července pod finanční oddělení

Radnice současně přijala změnu v oblasti právního oddělení, jehož činnost při vymáhání pohledávek bude také nově spadat pod finanční odbor.
„Majetkoprávní záležitosti i agenda vymáhání pohledávek s financemi přímo souvisejí. V obou případech jsou totiž tyto činnosti úzce propojené se sledováním financí. A budou-li zmíněné agendy pod jedním odborem, mělo by nám to usnadnit a zefektivnit vzájemnou komunikaci,“ uvedl vedoucí finančního odboru Radim Hlaváč.

Mluvčí kroměřížské radnice Pavel Zrna však upozornil, že sjednocením činností pod jeden odbor nepřišel žádný zaměstnanec o práci.
„Personál se pouze přesunul pod nově vzniklé oddělení. Dojde pouze k jednomu nahrazení. V této oblasti bude nový vedoucí oddělení, na jehož pozici byl vypsán konkurz,“ vysvětlil Zrna s tím, že stávající šéfka původního majetkoprávního odboru Ivana Bukovská přešla na pozici vedoucí oddělení vnitřních věcí.

„Bylo vyhlášeno výběrové řízení, do něhož se přihlásila také paní Bukovská, která nakonec vyhrála konkurz a do nové funkce nastoupí rovněž na začátku července,“ uvedl starosta Malý.

K rozhodnutí podřídit majetkoprávní záležitosti finančnímu odboru došlo již po loňských komunálních volbách. Starosta Malý tehdy nastínil představu, která vycházela z faktu, že v Kroměříži končí období masivních majetkových transakcí jako například prodejů někdejšího vojenského majetku. Zbývajícím objemem transakcí by se proto nemusel zabývat celý radniční odbor, ale pouze jediné oddělení.