Ani po dvou měsících nefunguje registr vozidel, tak, jak by měl. Zatímco výpadky systému jsou již dávnou minulostí, úředníci si stěžují zejména na nedostatky v systému.

„Ze zkušeností oddělení evidence motorových vozidel vyplývá, že chybí některé údaje, které by v něm měly být, nebo existují nesrovnalosti v záznamech u některých vozidel zaregistrovaných v předchozím systému," uvedl tiskový mluvčí Magistrátu města Zlína Zdeněk Dvořák.

Nedostatků je stále hodně

V praxi to vypadá tak, že například u některých vozidel jsou stále jako vlastníci uvedeny leasingové společnosti, přestože jimi už dávno nejsou.

„Prostě stále chybí propojení na základní registry. Nedostatků nebo obtíží je tak stále hodně," konstatoval Martin Šoc, vedoucí oddělení evidence motorových vozidel magistrátu.

Uherské Hradiště hlásí pro změnu problémy jinde. Nedaří se jim přenést data a chybějí jim základní údaje v registru.

„Registr je bez přímého napojení do databáze obyvatel," uvedl vedoucí odboru dopravy v Uherském Hradišti Jindřich Havelka.

Pracovníci úřadu se tak musejí napojit na jiné databáze a zdlouhavě vyhledávat informace v oblasti jiných registrů, což prodlužuje čekací dobu zájemců.

„Čekám tady přes dvacet minut. Už tak přijdu pozdě do práce," stěžoval si čerstvý majitel vozu ze Vsetína Miloslav Straka, který si chtěl vozidlo na zdejším úřadě přihlásit. Mnozí zaměstnanci úřadu však klienty ujišťují, že jakmile dojde k doplnění chybějících údajů do systému, vše by se mělo vrátit do normálu.

Pro pracovníky registru je práce kvůli problémům náročnější. Nedaří se všechny klienty obsloužit včas, a proto se čekací doby prodlužují. Doplnit informace do registru by asi nejvíce potřebovali právě ve Vsetíně. Program je stále pomalý.

Chybí napojení na základní registry. Nejde vozidla lustrovat a chybí informace o tom, zda je osoba ještě žijící," uvedla mluvčí Vsetína Jana Čadová.

Situace v Kroměříži je zřejmě stejná jako v jiných městech a v celé ČR. Změny se musejí do systému manuálně dopisovat a nelze ani spoléhat na stoprocentní správnost údajů v registru.

„To vše s sebou nese až třikrát delší čas na vyřízení žádosti, což prodlužuje celkovou čekací dobu na úřadě a vede k utváření front," uvedl tiskový mluvčí Kroměříže Pavel Zrna.

JAKUB SCHMID