"Po prodejci můžeme požadovat náhradu nákladů spojených s reklamací, tedy cestovné nebo poštovné v případě, že věc posíláme poštou,“ řekl Josef Černý ze Sdružení obrany spotřebitelů.

Na náhradu má zákazník nárok po předložení dokladů, tedy jízdenky nebo podacího lístku od doručeného dopisu nebo balíku. Přesto se vyplatí kupovat zvláště rozměrnější výrobky co nejblíže svému bydlišti.

„Situace je o něco jednodušší, pokud koupíme výrobek u prodejce, který má více prodejen se stejným sortimentem. Potom je totiž povinen naši reklamaci přijmout v kterékoliv ze svých prodejen,“ sdělil Černý.

Například, koupíme–li si nějakou věc v marketu v Hradci Králové, můžeme ji reklamovat ve stejném marketu ve Zlíně. Neplatí to samozřejmě pouze v případě marketů, ale i u menších prodejců, kteří mají více prodejen.

Nárok na náhradu nákladů však nevzniká v případě, že věc koupenou prostřednictvím internetu a jiných prostředků komunikace na dálku vracíme bez udání důvodu. V tomto případě by se nejednalo o reklamaci, ale pouze o naše rozhodnutí.

„Jestliže si vše rozmyslíme ještě před dodáním věci a objednanou zásilku od pošty nepřevezmeme, může od nás prodejce úhradu poštovného požadovat,“ objasnil celý postup při odmítnutí zásilky Josef Černý ze Sdružení obrany spotřebitelů.