VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Revoluce v parkování: garáže jako výtahy

Zlín - /DISKUZE/ Na třicetitisícovém sídlišti Jižní Svahy ve Zlíně chybí přibližně pět tisíc parkovacích míst. Vozidla proto nechávají tamní obyvatelé odstaveny ivkřižovatkách, na chodnících… Zkrátka, kde sedá.

20.2.2009 6
SDÍLEJ:

Netradiční patrové parkování. Foto: Repro:Deník

Radnice se už tři roky snaží situaci řešit tím, že nabízí zdarma pozemky i spolufinancování při stavbě garáží případným investorům. Ti o nabídku však nejeví zájem. Magistrát se proto ohlíží po novince na světovém trhu - takzvaným parkování do patra.

Tuto technologii, kterou vyrábí jen několik firem v Evropě, lze podle náměstka primátorky Miroslava Šenkýře zřídit na různých místech, tedy i v kopcovitém terénu. Je prý navíc levnější než stavba standardních parkovacích domů a navíc zabere méně místa.

„V reálu vypadá tak, že se do země na místě stávajícího parkoviště či míst pro státní udělají jímky, do nichž se nainstalují regály. Na nich mohou být zaparkována až tři auta nad sebou,“ vysvětlil Šenkýř.

Součástí každé takovéto garáže je ovládací mechanika, která umožňuje v případě potřeby vysunutí plošin i s auty nad povrch.

„Majitel místa by si s autem mohl vyjet ven a vrátit regály i s dalšími auty zpět do země,“ dodal náměstek. Dodal, že jedinou nevýhodou by bylo, že majitel by nemohl mít v takové garáži bicykl nebo si v ní auto třeba opravit. Jednalo by se čistě o odstavnou plochu.

Jak se vám líbí neotřelý nápad s parkováním do patra? Setkali jste se již s tímto způsobem? Diskutujte na www.zlinskydenik.cz, váš názor nás zajímá.

Nabídku vybudovat taková místa ve Zlíně dostala už radnice od jedné pražské firmy. V dubnu s ní má jednat o konkrétní nabídce a také ceně.

„Hledáme cestu, jak pomoci Jižním Svahům. Je to však zatím otázka obchodního jednání. Ale vidím v této technologii potenciál pro Zlín,“ sdělil Šenkýř.

Náklady na parkovací místo do patra se podle jednatele firmy Zdeňka Křenovského pohybují mezi 250 až 300 tisíci korun.

„Takzvané regály už jsou na několika místech v Praze a lidé si místa pochvalují. Nemusejí myslet na to, kde auto nechali zaparkované a mají je kousek od domu,“ dodal jednatel.

Šenkýř objasnil, že magistrát by parkovací místa nezřizoval ani nestavěl kvůli omezenému rozpočtu sám, ale nabídl stejně jako v předchozí výzvě investorům k dispozici pozemky, a podílel se na spolufinancování přeložek inženýrských sítí či vnějších úprav terénu.

„Mohou toho využít zaměstnavatelé, bytová družstva či developeři,“ míní Šenkýř.

Například firma Zlínstav nevylučuje, že by tato nabídka pro ni byla v budoucnu zajímavá.

„Současný stav a vývoj ekonomiky, především situace ve stavebnictví, ovšem nabádá k velké obezřetnosti při plánování a úvahách o investicích jakéhokoli druhu. Bude rozhodně záležet nejen na poptávce trhu, ale také na míře pobídky od města a vývoji trhu s nemovitostmi v budoucnosti,“ sdělil tiskový mluvčí Alexandr Kalmus.

Obyvatelé Jižních Svahů uvítají, když místa pro parkování na Jižních Svazích přibudou. Se stávající situací spokojeni nejsou.

„Dokud jsme neměli garáž a vrátili se později domů, museli jsme zajíždět do jiných ulic a nechat auto třeba deset minut od baráku,“ uvedla pětadvacetiletá Zuzana Králíková.

I jednadvacetiletá Zuzana Holaňová mívá občas s parkováním velké problémy.

„Na Jižních Svazích je strašné. Například u segmentu by byla místa jistě potřeba,“ míní tamní obyvatelka.

Podle čtyřiatřicetiletého Jarka Ančince není nedostatek míst jen handicapem Zlína. „Je to všude hrůza, protože aut je čím dál víc, je to přirozený problém,“ poznamenal Ančinec.

Na sídlišti Jižní Svahy ve Zlíně parkuje denně asi sedm tisíc vozidel, polovina z nich však přitom kvůli nedostatku regulerních míst na stání porušuje předpisy. Když se sídliště před dvaceti lety budovalo, počítalo se přibližně s jedním autem na dva byty.

„Dnes vychází však na jednu domácnost vozidla zhruba tři. Potřeba této zlínské lokality je nyní devět tisíc míst, deficit je tedy něco kolem pěti tisíc,“ sdělil Šenkýř.

Autor: Marie Šidlová

20.2.2009 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Mechanici a opraváři osobních automobilů 15 000 Kč

Mechanici a opraváři motorových vozidel Automechanici. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Požadavky: vyučen v oboru automechanik, opravář zemědělských strojů apod., ŘP sk. C. Pracoviště: Truck line czech s.r.o. - napajedla, Kvítkovická, č.p. 1386, 763 61 Napajedla. Informace: Miroslav Talaša, +420 608 263 694.

Výroba - Výroba Provozní zámečníci, údržbáři 17 000 Kč

Provozní zámečníci, údržbáři Provozní údržbáři (junior). Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Práce na plný pracovní úvazek, možnost práce přesčas. , Požadujeme spolehlivost, pečlivost, manuální zručnost. Vhodné i pro absolventy učňovských oborů., Výhody: příspěvek zaměstnavatele na ŽP, příspěvek na stravenky, závodní jídelna, Flexi passy. Pracoviště: Spur, a. s. - sídlo, třída Tomáše Bati, č.p. 299, 763 02 Zlín 4. Informace: Olga Gajdošíková, .

Doprava a logistika - Doprava a logistika Skladník 20 000 Kč

Skladníci, obsluha manipulačních vozíků Skladníci ve výrobě. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Náplň práce: manipulace s materiálem a hotovými výrobky, balení dílů, skladová evidence, vstupní přejímky, expedice, , Požadavky: schopnost ovládat PC, samostatnost, zodpovědnost, flexibilitu, oprávnění na VZV výhodou, Nabízíme: stabilní zaměstnání v rozvíjející společnosti , Práce je fyzicky náročnější., Výody: stravenky, příspěvek na dopravu, fit bonus + 1000 Kč měsíčně, věrnostní ohodnocení aj., 22 dní dovolené. Pracoviště: Anc components, s .r. o. - sídlo, Nábřeží, č.p. 737, 760 01 Zlín 1. Informace: Kristýna Sedláčková, +420 734 224 119.

Výroba - Výroba Provozní zámečníci, údržbáři 18 000 Kč

Provozní zámečníci, údržbáři Údržbáři. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 19000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Nejlépe vyučeného v oboru Elektrikář (není podmínkou), s čistým TR. Dále ideálně s praxí v údržbě., Požadujeme všeobecnou manuální zručnost, pečlivost, samostatnost a důslednost, řidičský průkaz B., Náplní práce je komplexní správa a údržba svěřeného objektu, zajištění chodu kotelny, vzduchotechniky, el.proudu, vody, plynu atd., provádění drobných oprav., Pracovní doba: po - pá, 6:00 - 14:30, Nabízíme: 25 dní dovolené, příspěvek na stravu, příspěvek na PP a další zaměstnanecké benefity., Nástup: IHNED, Výhody: příspěvek na stravování, příspěvek na PP, ŽP, 25 dní dovolené a další. Pracoviště: Almed servis, s.r.o. - pracoviště, Chrastěšovská, č.p. 862, 763 12 Vizovice. Informace: Ing. Jana Berková, +420 778 488 802.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Videosouhrn 19. července 2018

Extrémní obscénnosti v Trutnově a postsovětský násilník v Brně: videa dne

Trenér fotbalistů Zlína Michal Bílek si žádné přehnané cíle před startem FORTUNA:LIGY nedává.

Chceme získat víc bodů než v minulé sezoně, říká trenér Zlína Bílek

Usmrcené oči Berouskových tygrů a širý, černý lán: prohlédněte si videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve středu 18. července 2018.

Do Zlína si nejdu odpočinout, říká navrátilec Tomáš Poznar

V Plzni, kde má smlouvu, s ním nepočítali, proto útočník Tomáš Poznar moc toužil zůstat v Ostravě a dál spolupracovat s trenérem Bohumilem Páníkem. Jednání devětadvacetiletého fotbalisty s vedením Baníku ale v pondělí definitivně ztroskotalo, a tak vysoký forvard rád kývl na nabídku rodného Zlína.

AKTUALIZOVÁNO

Převrácený náklaďák s hašeným vápnem zavřel kvítkovickou křižovatku

Ke střetu dvou osobních vozidel a nákladního automobilu došlo v úterý krátce po devatenácté hodině na křižovatce v Otrokovicích - Kvítkovicích. Nehoda se obešla bez zranění osob. Vozidla místem ale neprojedou.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT