„No paráda, už se na to těším," poznamenal ironicky Jakub Švehlík, který denně dojíždí do zaměstnání ve Zlíně–Loukách. „To se mi každá cesta do práce a z práce protáhne nejmíň o půl hodiny, jestli ne i o víc," vyjádřil svoje obavy.

Jak jsme již informovali, v Malenovicích má být začátkem června zahájena stavba kruhového objezdu na křižovatce ulic J. Staši, Švermova a Masarykova. Ta měla původně začít již v dubnu. Byla však odložena paradoxně kvůli dalším stavebním aktivitám.

„Důvodem je sladění harmonogramu s dalšími stavbami, které zde budou probíhat," vysvětlila před časem Magdaléna Zmeškalová z Odboru koncepce a realizace dopravních staveb Magistrátu města Zlína.

Kromě kruhového objezdu se má totiž uskutečnit i rekonstrukce přilehlých ulic a hlavně výstavba horkovodu, kanalizace a předprostoru kina Květen. V praxi to pro řadu řidičů, kteří si cestu do práce zkracují přes Salaš, znamená, že ji nebudou moct využít. Budou tedy muset tento úsek objíždět přes Březnici. To samo o sobě by nebyl až tak velký problém, jenže i v tomto úseku řidiči narazí na omezení.

Hned prvního července zde má být doprava řízena kyvadlově pomocí světelné signalizace. Už to samo o sobě na takto frekventované silnici způsobí komplikace. Pokud k tomu navíc přičteme nemožnost průjezdu do Zlína přes Salaš, dají se očekávat dlouhé kolony stojících vozidel.

Ředitelství silnic Zlínského kraje se však kolapsu dopravy neobává.

„Jsme přesvědčeni, že silniční správní úřad při povolování uzavírky zvážil možnosti dopravy v této oblasti a že ke kolapsu nedojde," sdělil jejich tiskový mluvčí Vojtěch Cekota. Také zmínil, že z uzavírek pro řidiče bohužel vyplynou jistá omezení a zdržení.

„Bez těchto občasných omezení by nebylo možné silniční síť řádně spravovat a modernizovat," do­dal.

Důvodem rekonstrukce úseku mezi Bohuslavicemi u Zlína, Březnicí a jejím průtahem je její nevyhovující stav. Kromě obnovy povrchu vozovky dojde také k jejímu odvodnění, doplnění dopravního značení a úpravě zastávkových pruhů. Oprava tohoto dvouapůlkilome­trového úseku přijde na téměř osmnáct milionů korun a bude spolufinancována z Regionálního operačního programu.

Při této příležitosti se chce do úprav pustit také obec. Souběžně se silnicí chce totiž vybudovat nový chodník, který zde doposud chybí. Spolu s Ředitelstvím silnic Zlínského kraje, které je investorem oprav, také řešili, jak řidiče zpomalit.

„Návrh ostrůvku neprošel, ale budou zúžené vjezdy do obce a také vytvořen pomyslný práh z kostkovice. Ten by měl řidiče zpomalit alespoň psychologicky," řekl už dříve starosta Březnice Josef Hutěčka.

Spoluúčast obce by měla být zhruba jeden milion šest set tisíc korun. Veškeré práce na tomto úseku by měly být hotovy nejpozději do konce září.

ROMAN BUČEK