Dopravní společnost Zlín-Otrokovice (DSZO) však v těchto dnech vyslala na pomyslnou brigádu hned několik zájemců z řad řidičů.

Jejich úkol je prostý. V době vrcholící tramvajové výluky v západočeské Plzni mají pomoci plzeňskému dopravnímu podniku vyřešit nedostatek vlastních řidičů autobusů.

„Naši řidiči mají práci v Plzni jako brigádu. Je to pro ně možnost, jak si přivydělat,“ potvrdil vedoucí dopravního úseku DSZO Pavel Nosálek. Zároveň doplnil, že zlínští řidiči pracují v Plzni na dohodu o pracovní činnosti, zatímco u DSZO čerpají řádnou dovolenou.

Rozhodnutí však bylo na každém řidiči.

„Do Plzně odjeli pouze řidiči-muži ve věku od třiceti až do pětapadesáti let,“ upřesnil vedoucí zlínských řidičů Věroslav Horák.

Dilema mnohých z nich navíc pomohly vyřešit také nabízené podmínky, které pro ně plzeňský dopravní podnik připravil.

„Hradí jim cestu tam i zpět a stejně tak ubytování v ubytovně. Navíc mají nárok na stravenky i bezplatné cestování v celé síti plzeňské MHD. Jejich plat se pak může vyšplhat až na 139 korun na hodinu,“ naznačil mluvčí DSZO Vojtěch Cekota.

Před cestou do Plzně však na zlínské řidiče čekalo zaškolení.

„Museli si zvyknout na jiný palubní informační systém, což jim může pomoci v budoucnu i ve Zlíně, protože uvažujeme, že na něj také přejdeme,“ doplnil hlavní dispečer DSZO Josef Polách.

Podobná akce je však spíše výjimkou. Dopravci v kraji většinou podobné možnosti nenabízejí. Největší osobní přepravce v kraji ČSAD Vsetín podobnou možnost přivýdělku svým řidičům neumožňuje.

Rarita v kraji

„Nevím, jak by se to realizovalo, přece jen musejí dodržovat mezi směnami pravidelné odpočinky. Pokud by tomu tak nebylo, mohli by se dostat do konfliktu s pracovním a bezpečnostním řádem,“ reagoval ředitel osobní dopravy ČSAD Vsetín Oldřich Holubář.

Obdobná situace panuje také v ostatních dopravních společnostech v kraji.

„Řidiči mohou mít další zaměstnání, ale nesmí to být v rozporu s bezpečností práce,“ potvrdil náměstek ředitele kroměřížské společnosti Krodos Bus Vladimír Dostál. Zároveň poznamenal, že mezi jejich řidiči o vedlejšáky zájem příliš není. „Když jsme dělali namátkový průzkum, nesetkali jsme se s tím, že by někdo měl ještě další zaměstnání,“ osvětlil.

ČSAD Uherské Hradiště naproti tomu žádné podobné sondy v této věci nedělá.

„Touto situací se vůbec nezabýváme. Je to záležitost řidičů. Pokud si vezmou dovolenou a během ní si třeba přivydělají jinde, je to čistě jejich věc a nijak to neovlivníme,“ podotkl vedoucí autobusové dopravy ČSAD UH Vladimír Oswald.