Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiči stále chybí. Zvýšily se přesčasy

Nedostatek řidičů autobusů na trhu práce se v poslední době nevyhýbá ani Dopravní společnosti Zlín Otrokovice. „Dokážeme se však s touto situací poměrně úspěšně vypořádat. Provoz i bezpečnost MHD jsou plně zajištěny. Mírně se nám zvýšila přesčasová práce řidičů. Daří se nám za těsné spolupráce s úřadem práce (ÚP) získávat za volant vozidel MHD nové kolegy a kolegyně," uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.

7.3.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Roman Buček

Například v roce 2016 odešlo z pozice řidiče vozidla MHD 32 pracovníků, z toho 12 do starobního důchodu. Za stejné období DSZO nově přijala a zapracovala 22 řidičů. Patnáct z nich využilo rekvalifikačního programu úřadu práce.

Dohromady pracuje v DSZO asi 190 řidičů, z toho 41 jsou ženy. Míra přesčasové práce řidičů se zvýšila z jednoho asi na tři procenta. Průměrná hodinová mzda řidiče MHD dosahovala u DSZO hodnoty 139 korun.

Čtěte také: Vymyslela brožuru pro komunikaci s neslyšícími. Je o ni zájem i v zahraničí

„Noví řidiči, kteří byli dosud zvyklí řídit jen osobní automobil, se nemusí obávat, že by řízení autobusu nebo trolejbusu nezvládli. Ve spolupráci s ÚP jim pomůžeme získat řidičský průkaz skupiny C a D a rovněž potřebný profesní průkaz. Všichni projdou třítýdenním zácvikem, během něhož se seznámí se všemi linkami a předpisy.

Věnují se jim zkušení kolegové. Poté ještě absolvují několik jízd v plném provozu pod dohledem staršího řidiče. Teprve po plném zvládnutí vozidla jsou zařazeni na běžné linky MHD," popsala postup přijímání nových řidičů vedoucí personálního úseku Helena Hanusová.

„Občas se stane, že od nás někdo odejde a po porovnání podmínek u jiných zaměstnavatelů se zase vrátí. Ani takovým případům se nebráníme. Vycházíme rovněž vstříc i požadavkům na případné zkrácení pracovních úvazků, zejména ženám pečujícím o malé děti," poznamenal ředitel DSZO.

Letos dovrší v DSZO důchodový věk 5 řidičů MHD. Od ledna nastoupilo do pracovního poměru 7 nových řidičů, z nichž v současné době 3 absolvují již zmíněný zácvik. 

Čtěte také: Trolejbusy řídí už 41 žen. Stěžují si jenom na bezohledné řidiče

Autor: Redakce

7.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

hokej Aukro Berani Zlín - HC LitvínovŠtěpán Fryšara

Fryšara nevěděl, jak slavit gól. Úžasná euforie, zářil

Ilustrační foto.
AUTOMIX.CZ
3

Absurdní šikana? Český řidič platil pokutu za překročení rychlosti o 1 km/h

Zlámala mlha nepřekvapila. Olomouc není na kopci, tohle tady bývá, smál se

Mohl zažít ostřejší premiéru? Těžko! Když pomineme utkání MOL Cupu v Písku, ostrý debut si brankář Zdeněk Zlámal v dresu Zlína připsal až ve čtvrtečním utkání Evropské ligy proti Kodani. A jako jediného přímého aktéra utkání jej nepřekvapila ani hustá mlha, kvůli které se zápas málem nedohrál.

Fotili jste se u voleb? Pošlete nám svoji fotku a my ji zveřejníme

Máte fotku, jak letos volíte? Pošlete nám ji na editori.zlin@denik.cz, rádi vám ji zveřejníme na našem webu a ty nejlepší i tištěném vydání.

AKTUALIZOVÁNO

VIDEO: Policisté rozháněli konflikt fanoušků v centru Olomouce

FOTOGALERIE / Čtvrteční fotbalový zápas evropské ligy mezi Zlínem a Kodaní v Olomouci se neobešel bez problémů.

Mlha? Neviděl jsem na brankáře Kodaně, přiznává Jiráček

Má zkušenosti z německé bundesligy. V roce 2012 se zúčastnil mistrovství Evropy, s Plzní a Spartou zase absolvoval několik těžkých pohárových bitev. V podobných podmínkách, jaké panovaly ve čtvrtek večer v Olomouci, ale zlínský záložník Petr Jiráček nikdy předtím nehrál.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení