Ředitelství silnic Zlínského kraje naplánovalo opravu tohoto úseku především z důvodu havarijního stavu silnice. „Ta cesta je velmi špatná, samý výmol," komentoval stávající stav silnice Bronislav Olšák, řidič autobusu ČSAD Uherské Hradiště, který na této trase také jezdívá.

Denně frekventovaným úsekem projede asi dvacítka autobusových spojů mezi Uherským Hradištěm a Zlínem a zhruba stejný počet v opačném směru. Kromě řidičů se tak budou muset obrnit trpělivostí také cestující.

„Bude pro nás důležité zajistit, aby cestující stíhali přípoje v Bílovicích, které jsou přestupný uzel," ubezpečil zástupce ředitele pro autobusovou dopravu ČSAD Uherské Hradiště Ivan Kallus.

„Vydáme řidičům interní pokyny tak, aby lidé přípoje stíhali i v případě, že by docházelo k menším zpožděním v souvislosti s opravami,"dodává. Kromě autobusových spojů využívá tuto silnici denně také několik tisíc řidičů osobních aut.

„Úsek mezi obcemi Šarovy a Bohuslavice u Zlína je svým stavem nejhorší částí trasy Uherské Hradiště–Zlín a při předepsané rychlosti devadesát kilometrů v hodině bych řekl někdy i nebezpečný," hodnotí situaci Aleš Rožňák, který dle svých slov jezdí touto cestou do Zlína za prací už asi šest let.

„Cestu mi to časově určitě zkomplikuje, ale počítám, že řádově jen o pár minut, proto jinou trasu hledat nebudu," dodává řidič. Mělo by se totiž jednat pouze o částečnou uzavírku. Délka rekonstruovaného úseku je necelých 1700 metrů. Práce budou probíhat po cca šesti stech metrech a provoz bude řízen semafory. S opravami by se mělo začít 17. března a hotovo by mělo být do letních prázdnin.

„Lhůta pro dokončení stavebních prací je do 30. června," uvedla Ladislava Uhlíková, asistentka ředitele Ředitelství silnic Zlínského kraje.

Rekonstrukce vozovky by měla stát přes 11 milionů a je spolufinancována EU z Regionálního operačního programu. Letošní rok se ve Zlínském kraji ponese 
v duchu oprav. Jen na Zlínsku nás čeká kromě této dalších sedm, v celém kraji pak dvacet tři.

ROMAN BUČEK