To potvrdil i člen Rady města Zlína Zdeněk Blažek.

„V této chvíli už jsou vztyčeny ocelové konstrukce, na kterých budou zavěšena dopravní světla,“ uvedl Blažek. Dodal, že stavět by se začalo mnohem dřív, ale nastaly komplikace s přívodem elektřiny.

„Byl problém dostat ke křižovatce elektrický proud. Vlastníci pozemků, přes které jsme chtěli kabely vést, s tím nesouhlasili, a tak jsme museli hledat jiný způsob,“ popsal důvod zpoždění stavby Blažek. Elektřina bude nakonec z Kostelce vedena pod místní cyklostezkou.

Čtyřmilionová investice

Ke spuštění světel už zbývá jen nainstalovat elektroniku, která je bude řídit.

„O tom, jaký interval bude na semaforech nastaven, se rozhodne při zkušebním provozu. Budeme se snažit, aby byl provoz zpomalen co nejméně,“ řekl náměstek primátorky Miroslav Šenkýř.

Podle něj by zařízení, které bude stát kolem čtyř milionů, mělo vyřešit situaci při výjezdu z Kostelce na silnici mezi Zlínem a Fryštákem, než tady vznikne plánovaná mimoúrovňová křižovatka.

A jak vidíte situaci u Kosteleckého mostu vy? Jsou semafory dobrý, i když poměrně drahý nápad? Vyřeší se jimi problematická dopravní situace? Nebo to jsou jen vyhozené peníze? Diskutujte a hlasujte v anketě vedle článku.

To potvrzuje i tamní obyvatelka Věra Řiháková.

„Místní to přivítali s nadšením. Kolikrát bylo skoro nemožné se na hlavní komunikaci dostat. Myslím, že i z hlediska bezpečnosti bude světelná křižovatka přínosem,“ podotkla Řiháková.

Její nadšení však všichni řidiči nesdílejí.

„Místo jedné fronty se teď budou na této křižovatce tvořit tři. Je to k smíchu investovat tolik peněz do něčeho, co má být jen dočasné řešení. Bylo by lepší, kdyby za ně začali budovat obchvat,“ postěžoval si Leopold Vavruša, který tudy denně jezdí do práce.