Další rok, už 21. od svého založení, má za sebou ŘSZK. Do silničních staveb, rekonstrukcí silnic a mostů na silnicích II. a III. třídy, které jsou ve vlastnictví Zlínského kraje, bylo v uplynulém roce investováno 550,5 milionu korun, a to jak z krajského rozpočtu (207 milionů), tak rovněž z příspěvku Státního fondu dopravní infrastruktury (79,4 milionů) a z evropských fondů (264,1 milionů).

„Jedenáct stavebních akcí bylo zahájeno a částečně financováno již v roce 2021, devět staveb bylo nově zahajováno v roce 2022. Z těchto dvaceti staveb bylo 16 stavebních akcí v celkové hodnotě 668 milionů korun během uplynulého roku řádně dokončeno,“ sdělil za ŘSZK Vojtěch Cekota.

Ilustrační foto
Situace v Krajské nemocnici ve Zlíně je stále stejně špatná

Čtyři stavby budou pokračovat ještě i v roce 2023.

„K nim budou samozřejmě postupně přibývat nové investiční akce, jakmile krajští radní schválí předkládané investiční záměry. Předpokládáme, že v letošním roce budou probíhat stavební práce opět přibližně na dvou desítkách staveb,“ uvedl ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

Zbývají čtyři stavby, dvě jsou téměř dokončené

Do roku 2023 přecházejí čtyři stavby, a to rekonstrukce silnice v Kladné Žilíně, rekonstrukce průtahu ve Slavičíně-Hrádku, rekonstrukce silnice ve Velkém Ořechově a výstavba a napojení nového mostu přes železniční trať mezi Valašskými Příkazy a Študlovem.

„První dvě uvedené stavby jsou v tuto chvíli již téměř dokončeny,“ upřesnil ředitel.

V Kladné Žilíně byla podle ŘSZK už v minulém roce položena na rekonstruovaném úseku silnice finální obrusná vrstva živice. Silničářům tak zbývá dokončit některé drobnější práce mimo vozovku za asi 900 tisíc korun.

„Pokračovat mohou ještě některé stavební práce v okolí vozovky, jejichž investorem je město Luhačovice,“ doplnil Vojtěch Cekota.

Velký Ořechov čeká úplná uzavírka

„U stavby ve Slavičíně-Hrádku odhadujeme pracovní činnost pro ŘSZK asi na tři týdny. Zbývá proinvestovat 1,4 milionu korun,“ přiblížil Bronislav Malý.

Také tam budou pokračovat práce na objektech ve vlastnictví města. Mohou tam být zároveň stanovena dopravní omezení v podobě pracovního místa vyznačeného přechodným dopravním značením.

Více než polovinu plánovaných penež bude ještě třeba investovat ve Velkém Ořechově.

Obec Vlachovice - Vrbětice na Zlínsku. Ilustrační foto
Granáty ve Vrběticích? Hejtman požaduje garanci bezpečí pro obyvatele

„Bylo zde od roku 2021 prostavěno 29,2 milionu korun, zbývá prostavět 33,6 milionu. Předpokládá se, že stavební práce zde potrvají až do podzimu 2023,“ informoval Cekota s tím, že ve Velkém Ořechově se plánuje od 1. dubna do 31. října úplná uzavírka silnice.

Objízdná trasa bude vedena pro vozidla do hmotnosti 3,5 t přes Částkov, Kelníky a pro vozidla nad 3,5 t přes Uherský Brod, Biskupice, Doubravy.

Silnice do Študlova bude na tři měsíce uzavřena

Ve Študlově už byl dokončen nový nadjezd nad tratí, zbývá vybudovat připojovací rampy ke stávající silnici III/05746, zbourat starý most a provést rekultivaci části původní trasy komunikace.

„Bylo zde od roku 2021 prostavěno 80,3 milionu korun, zbývá investovat ještě asi 50 milionů. Stavba by měla být dokončena rovněž na podzim 2023,“ uzavřel Cekota s tím, že na trase Valašské Příkazy – Študlov bude od jarního období platit asi po dobu tří měsíců úplná uzavírka pro veškerý provoz.

Vozidla budou jezdit do Študlova po objízdné trase přes Horní Lideč a Střelnou.

„Na přípravě nových staveb intenzivně pracujeme, probíhají už i některá výběrová řízení na zhotovitele. Od Zlínského kraje máme schválený rozpočet. V roce 2023 v něm máme na investice 275 milionů korun,“ uzavírá ředitel ŘSZK.