Zatímco v roce 2006 měla zlínská správa ŘSD na opravy a údržbu cest asi 200 milionů korun, letos je to přibližně 110 milionů korun.Uvedl to ředitel zlínské správy ŘSD Rostislav Vacula. „Důvodem menšího objemu peněz na opravy a údržbu vozovek je nenaplněnost rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury,“ vysvětlil Vacula. Silničáři navíc museli část peněz použít na odstranění škod po loňských povodních.

Motoristé ve Zlínském kraji se tak letos nedočkají například dalších oprav silnice I/55, která patří k nejvytíženějším v celém kraji. V letech 2005 a 2006 ŘSD do velkých oprav této cesty vložilo několik desítek milionů korun. Investice směřovaly hlavně do úseků na Zlínsku. Letos měly opravy silnice, která je ve špatném stavu, pokračovat především na Uherskohradišťsku. „Pokračujeme v přípravách projektové dokumentace, stavební práce ale budeme realizovat podle finančních možností,“ řekl Vacula.

Silnice I/55 vedoucí z Olomouce až k hranicím s Rakouskem je dlouhá asi 142 kilometrů. Po cestě denně projede asi 15 tisíc aut. V budoucnu její tranzitní roli převezme rychlostní komunikace R55. Prvním úsekem R55 ve Zlínském kraji je severovýchodní obchvat Otrokovic. Práce, které skončily vloni na podzim, si vyžádaly 1,451 miliardy korun. Stavba druhé části obchvatu začne nejdříve v roce 2009.