Omezili délku vozů i jejich rychlost

Po dokončení řidiči dlouho očekávané rekonstrukce povrchu silnice se však ukázalo, že její parametry si vyžádají jistá omezení průjezdnosti.

„Z důvodu bezpečnosti silničního provozu bylo na této komunikaci rozhodnuto o zákazu vjezdu vozidel delších než 12 metrů," uvedl ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý. V několika úsecích před nebezpečnými zatáčkami je navíc snížena maximální povolená rychlost na 30 km/h.

A příčina? „Silnice dostala nový kvalitní povrch, ale je poměrně úzká. V nepřehledném zalesněném terénu se značnými výškovými rozdíly je na trase několik oblouků s malými poloměry, což neumožňuje bezpečný průjezd všech vozidel a bez omezení rychlosti," uvedl ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

Nad tím, jak naložit s novými parametry silnice, si lámalo hlavu hned několik odborníků včetně soudního znalce, který v úseku nechal proti sobě projet dva autobusy ČSAD Vsetín, které totiž délkou dosahují až 12 metrů. Výsledek byl pozitivní. Vyhnuly se, a autobusy tak silnici neopustí. Nakonec bylo rozhodnuto vyloučit z této silniční trasy vozidla delší než 12 metrů.

Musí do protisměru

„To dává záruku, že například i dva autobusy o délce 12 metrů se zde mohou bezpečně míjet. Musí však v těchto zatáčkách částečně přejíždět i do opačné poloviny vozovky proto se odstraňovala souvislá dělicí čára," upřesnil ředitel ŘSZK. Pro lepší výhled řidičů bude ještě v jedné ze zatáček vykáceno několik nejbližších stromů.

Rekonstrukce silnice Mladcová-Racková stála přibližně 20 milionů korun. Příznivá cena si však vyžádala daň právě v omezení délky vozů.

„Pokud by měla mít tato silnice po rekonstrukci technické parametry, které by umožňovaly průjezd všech vozidel bez jakéhokoli omezení, znamenalo by to neúměrné prodražení stavby a oddálení opravy o řadu let," vysvětlil Malý.

Muselo by se totiž jednat o výkupech pozemků v okolí silnice s větším počtem vlastníků, kácely by se další stromy, musel by se překládat dálkový telekomunikační kabel.

„Vzhledem k tomu, že nejde o hlavní silniční spojení mezi Zlínem a Holešovem, dali jsme přednost rychlejší opravě se zmíněnými omezeními provozu," dodal ředitel Bronislav Malý.