Ty přilákala zejména díky příslibu ošetření bez dlouhého čekání ve všední dny od 7 až do 19 hodin a dalšími lákavými nabídkami, jako byl dvousetkorunový kredit na mobil.

Styl náboru pacientů ale podle některých lékařů není zcela v pořádku.

„Jednu z mých pacientek odchytili s argumentem že jí zajistí i ošetření v zahraničí. Nepochopila z toho ale, že se k nim převedou i zdravotnické záznamy a z Otrokovic, kde pracuje i bydlí, bude muset chodit za lékařem do Zlína,“ popsala například otrokovická praktická lékařka Irena Vašutová.

Výhrady má také senátorka Alena Gajdůšková (ČSSD), která působí jako pacientský ombudsman pro Moravu.

„Nelze nic namítat proti privátním ordinacím. Tady se ale stává zdraví komoditou a s tím se souhlasit nedá,“ poznamenala na adresu Mojí ambulance.

Kritikem je i předseda zlínského okresního sdružení České lékařské komory Lubomír Nečas. „Od kolegů vím, že někteří pacienti byli zaregistrováni, aniž to věděli. Ke mně se naopak třeba přišel přihlásit nespokojený člověk, kterému v Mojí ambulanci na lehkou virózu předepsali léky za stovky korun. Přitom se za tři dny vyléčil paralenem,“ řekl Nečas.

Už dříve lákání klientů k tomuto řetězci kritizoval, stejně jako to, že o pacienta se tam starají různí lékaři, kteří se střídají. Vadilo mu také to, že neměl řetězec uzavřenu smlouvu s největší pojišťovnou VZP.

„Tuto smlouvu už od dubna máme. V součastnosti je už u nás asi patnáct set klientů, a to hlavně díky tomu, že nabízíme dobrou péči, různé bonusy a dlouhou otevírací dobu,“ hájí koncepci sítě lékařský ředitel zlínské pobočky Mojí ambulance Jiří Šoukal.

Kritiku ostatních lékařů prý očekával. „Nastavujeme určité konkurenční prostředí a někteří z nich se mohou oprávněně obávat, že jejich pacienti přejdou k nám,“ doplnil.

Uznal však, že některé výhrady ke způsobu registrace jsou oprávněné. „Nábor pacientů zajišťují agentury pomocí brigádníků. U těch, i přes kontrolu, pochybení jednotlivce nikdy nelze zcela vyloučit. Tak se mohlo stát, že někdo z nich oproti pokynům třeba chodil s nabídkou i po domech nebo uvedl i nepravdivé argumenty,“ přiznal Šoukal.

Systém registrace nových pacientů řetězce je podle něj ale v základě správný. „Každý přece ví, co podepisuje. Navíc registrace u nás má několik stupňů, kdy musí člověk své rozhodnutí znovu potvrdit,“ nastínil.

Za pravdu mu dávají i někteří pacienti, kteří nemají výhrady.

„Chodím do Mojí ambulance od února a jsem velice spokojený. Péče je tu lepší, jinde to doktoři brali jako rutinu,“ pochvaluje si například Vladimír Baťa ze Zlína.

Další síť, která koncem minulého roku avizovala brzký příchod do kraje je MediClinic, která se snaží skupovat po celé republice různě zaměřené ordinace a lékaře tam pak mít jako své zaměstnance. Řetězec poukazující hlavně na okamžité objednávání pacientů na odborná vyšetření do svých dalších ordinací ale zatím, přestože avizoval otevření tří poboček ve Zlíně a jedné v oblasti Uherského Brodu, stále žádnou v kraji nemá.

„Dobíhají právní záležitosti, které jsme předpokládali, že zvládneme dříve. Teď je situace taková, že se připravuje celkem deset ordinací. Tři ve Zlíně a další například ve Valašském Meziříčí, Rožnově či Kroměříži. Jejich otevření plánujeme během srpna či září,“ poznamenala PR manažerka MediClinic Daniela Váchová.