„Rozdílné údaje vznikly tím, že školy nám svou účast neoznámily, ale posílaly informace přímo do Prahy. Proto my vedeme zhruba dvě stě třicet protestujících zařízení, kdežto vcentrále je to tři sta třicet škol,“ vysvětlil Štěpán stím, že podle něj jsou ale další statistiky zavádějící. „My shromažděné údaje ze škol, které se nám nahlásily, dále více neanalyzujeme,“ vysvětlil.

Informace oprotestu a vysvětlení požadavků odborů rozesílali už 21.listopadu všem ředitelům základních a středních škol a také některým mateřinkám vkraji. „To, jestli se ke stávce připojí, záleželo na jejich svobodné volbě. Naší snahou nebylo podněcovat nebo nutit školy ke stávce,“řekl.

Podle ředitele 8.základní školy vMalenovicích Pavla Nedbala by se stávkový den dal popsat jedním slovem. Ticho. „Žádné reakce jsme nezaznamenali, nemám ani zpětnou vazbu zjiných škol. Také rodiče se neozvali. Takže jim patří velký dík za to, že se dokázali se situací vypořádat a zajistit si hlídání dětí,“ vyjádřilse.

Náměstek zlínské primátorky Hynek Steska (ODS), který má školství na starosti, míní, že důvody ke stáv ce vtuto chvíli nebyly. „Ale žádné důsledky vyvozovat nebudeme, je to rozhodnutí kantorů,“ sdělil Steska. Podle něj, pokud by vbudoucnu měla nastat podobná situace, bude se radnice snažit ozajištění pedagogického dozoru nad dětmi. „Rodiče si totiž takové komplikace nezaslouží,“ doplnil.

Stávkový den monitorovali také představitelé kraje. „Podle našich statistik bylo ze 117krajem zřizovaných zařízení čtyřiačtyřicet zavřených,“ uvedl náměstek Zlínského kraje za školství, mládež a sport Josef Slovák(ODS).

Zkrajského hlediska ale nemají kompetenci požadavky odborářů řešit. „Dokud se nezmění systém financování, aby kraje mohly přímo peníze do školství přerozdělovat, nemáme možnost více prostředků do škol dát,“ postěžoval si. Podle něj plyne do školství peněz dostatek, ale nejsou racionálně rozděleny a kompetence krajů jsou omezené. „Řešením by bylo, kdyby rozpočtové určení daní přešlo na kraje,“ navrhl Slovák.