To by se ale díky zvažovaným regulačním opatřením, ať už v podobě parkovacích kotoučů, případně parkovacích automatů, mělo změnit.

Samotní obyvatelé Slavičína přitom mohli v minulých měsících k celé věci na městském úřadě uplatňovat své připomínky.

„Bohužel se ozvala pouze jedna dáma, která se přiklonila k využívání parkovacích kotoučů. Tak už to bývá, že většina ohlasů se objeví až po realizaci jakéhokoliv opatření. Po boji bývá každý generál,“ krčí rameny starosta Slavičína Jaroslav Končický (ODS).

Ten se bude podle vlastních slov snažit o to, aby definitivní rozhodnutí stran parkování v centru města padlo až poté, co budou dobudována nová parkovací místa před radnicí. „Do konce srpna by jich tu místo dosavadních čtyř mělo stát dvacet šest. Považuji to za významný počin, který by nám s parkováním v centru města měl významně pomoci,“ přibližuje starosta.

Zároveň je ale toho názoru, že regulace bude nejspíše dříve či později nezbytná. „S největší pravděpodobností bychom šli cestou parkovacích kotoučů. Samozřejmě už máme vytipována místa, na nichž by mohly být zavedeny,“ zmínil starosta parkoviště u radnice nebo pošty.

„Chceme prostě dosáhnout toho, aby řidič, který dorazí do centra Slavičína, měl kde zaparkovat,“ vysvětlil Končický s tím, že o definitivním datu zavedení regulace však musí rozhodnout rada města.

Cesta parkovacích kotoučů, na nichž řidič po zastavení pouze vyznačí čas svého příjezdu na parkoviště, je dle Končického názoru komfortnější než zpoplatnění parkování a výběr parkovného za pomoci automatů.

„To by bylo investičně nákladné, zejména proto, že parkoviště v centru jsou značně roztříštěná, a automatů by tak muselo být vskutku hodně. I kdyby na sebe časem začaly vydělávat, je dle mého názoru prioritní regulovat dopravu a teprve pak až případně zatěžovat řidiče placením,“ poukazuje starosta.

Někteří navrhují i zpoplatnění

To slavičínský zastupitel Ladislav Slámečka (Nestraníci) se domnívá, že zpoplatnění některých parkovišť by bylo účinnější. „Na příkladu sousedních Valašských Klobouk je patrné, že by se investice do automatů časem vrátila a hlavně by šoféři měli kde zaparkovat,“ zmínil Slámečka s tím, že v současné době tomu tak v jejich městě není.

„Spousta lidí přijede ráno do práce, odstaví své auto na parkoviště v centru, a blokuje tak místo ostatním po celý den. Lidé z okolních vesnic, kteří do Slavičína přijedou například k lékaři, tak musejí místo dlouze hledat,“ kroutí hlavou Slámečka.

S tím souhlasí Miroslav Vaculík z Nedašova, který do Slavičína často dojíždí za dcerou nebo za nákupy. „Zpoplatnění by určitě pomohlo. Přes den je skutečně potíž najít místo k zaparkování. Platí se i v ostatních městech, nevím, proč zrovna Slavičín by měl být výjimka,“ připomíná Vaculík.

Ani podle Josefa Gavendy by částečné omezení nebylo od věci. „Parkoviště totiž bývají často plná. Osobně ale jako invalidní důchodce většinou na vyhrazených místech zaparkuji bez problémů. Už se mi ale také stalo, že místo pro invalidy obsadilo auto odněkud z východních Čech, samozřejmě bez příslušné kartičky,“ rozčiluje se Gavenda.

František Nykodým ze Slavičína je jiného mínění. „Jsem proti. Nikde se tu neplatí a myslím, že by to tak mělo zůstat. Když člověk chce zaparkovat, místo tady vždy najde,“ podotýká mladík.

Zdeněk Bureš z Rokytnice, který do města jezdí občas na nákup, k doktorovi nebo na úřad, je proti zpoplatnění v zásadě také. „Už tak je všechno dost drahé,“ posteskl si.

Na některých místech by podle něj přesto regulace být mohla. „Rozhodně ale ne všude. Pouze do té míry, aby se dalo i ve středu Slavičína pohodlně zaparkovat,“ uzavřel důchodce.

Ceny parkovného na Zlínsku

Zlín (nám. Práce, Gahurova, Velké kino) – 15 Kč/hodina

Otrokovice (frekventovaná místa) – parkovací kotouče

Valašské Klobouky (náměstí a přilehlé ulice) – 5 Kč/30 minut

Napajedla (frekventovaná místa) – parkovací hodiny

Brumov-Bylnice – nevybírá

Vizovice – nevybírají