K vidění byl široký soubor vozidel od těch předválečných, přes vozidla socialistické éry až po tzv. youngtimers, tedy ta, která svým stářím 20 až 29 let ještě nedosáhla na status veterána, ale mají sběratelský potenciál.

Přijelo 176 motocyklů a 420 automobilů. Mezi největší perly patřily vozy Ford A z roku 1928, Ford T s rokem výroby 1917, Tatra 75 vyrobená v roce 1937, Citroen 11C z roku 1938 nebo třeba Bentley S1 vyrobené v roce 1957.

Cílem turistů v regionu se staly památkové domky, malá muzea i sedlácké usedlosti. Muzeum v Bystřici pod Lopeníkem
Cíle turistů na Slovácku: Památkové domky, malá muzea i sedlácké usedlosti

„I na letošním srazu se představila legenda českého veteránismu Antonín Pavelka se svými replikami parního motocyklu Ropel, monokola či elektrokočáru Dora,“ doplnila podrobnosti mluvčí REC Group Martina Juřenová.

Stejně jako na loňském srazu přijela i letos krásná zelená parní lokomotiva BS 200, která návštěvníky vozila přímo mezi hromadami šrotu. Srazu se účastnil také slavný letoun Supermarine Spitfire, respektive jeho dokonalá maketa v měřítku 1:1.

Srazu veteránů v KOVOZOO se účastnily stroje od stíhačky až po lokomotivu; červen 2023Maketa letounu Supermarine Spitfire.Zdroj: se svolením Martiny JuřenovéLetoun na akci přivezl spolek letecké historie - Czech Spitfire Club Jihlava, kteří jej prezentovali v rámci expozice věnované památce československých letců a vojáků působících během 2. světové války v boji proti nacismu v řadách Britského královského letectva RAF.

Letošní ročník Srazu veteránů zpestřily také dva vrchařské speciály ze sudoměřického týmu Novitech Motorsport. Ligier JS49 Honda startující ve třídě sportovních prototypů SC (sport´s car) a formule FIKS 09RK ve třídě SS (single seater).

Peloton recesisů Giro de Pivko se prohnal Slováckem, 3. června 2023
VIDEO: Peloton recesisů Giro de Pivko se prohnal Slováckem

Dále byl k vidění monopost Ralt RT5 Formula Vee, který se účastnil amerického mistrovství. Následně byl převezen do Evropy a používán při závodech do vrchu naším velmi úspěšným jezdcem Miroslavem Fajkusem, který tragicky zahynul v Náměšti nad Oslavou při startu s formulí 3000 (Lola).

Návštěvníci si mohli prohlédnout také všechny 3 prototypy supersportovního speciálu R200 z dílny Hoffmann&Novague uvedené v roce 2016. Tento projekt je v podstatě poklonou vozu Škoda 200 RS.

Retro kočárky i dvou a půl tunový flašinet

Již tradičně dorazily na sraz také retro kočárky. Tentokrát jich bylo přes 70 a jednalo se tedy o jeden z největších srazů kočárků na Moravě. „Ke krásné dobové atmosféře přispěli flašinetáři. Z Mníšku pod Brdy přijel velký dvou a půl tunový pojízdný flašinet. Flašinet malý, který známe z filmů, zase lidem představil František Petrovič z Ateliéru Petrov, který se zabývá výrobou flašinetů,“ dodala Martina Juřenová.