Momentálně je možné cestovat po dálnici pouze do Stříbrnic na Přerovsku, úsek pokračující do Zlínského kraje je totiž ve výstavbě. „Do Kroměříže přivedeme dálnici ještě letos. Momentálně jsme však zahájili stavbu navazujícího úseku, jehož součástí bude i největší dopravní křižovatka na střední Moravě, která vyroste u Hulína,“ poznamenal ředitel Ředitelství silnic a dálnic Alfred Brunclík.

Jakmile bude další etapa na podzim roku 2010 ukončena, uleví se zejména městům a obcím, která jsou v současné době dopravou zahlceny. „Pro nás to má samozřejmě ekonomický význam, ale občané hlavně očekávají, že se sníží průjezdnost vozidel přes město. Denně k nám zamíří okolo třiceti tisíc aut, doufáme tedy, že dálnice i navazující rychlostní silnice nám ulehčí zejména od kamionové dopravy,“ vysvětlil starosta Hulína Roman Hoza.

Budoucí křižovatka však městu přinese problémy s hlukem, který se i s prašností podle předpokladů zvýší. „Chtěli bychom proto, aby v této lokalitě vznikl asi desetihektarový lesopark,“ podotkl Hoza.

Auty přeplná Kroměříž očekává od stavby dálnice především výhody. „Nejen, že zrychlí dopravu, ale zároveň nám sem přivede možné investory, a tudíž se bude region rozvíjet,“ shrnul představy starosta města Miloš Malý.

Vedení kroměřížské radnice se prozatím neobává ani toho, že by se vrátila do města sorta řidičů, kteří dosud využívají obchvat. Ten bude součástí dálnice a v budoucnu by měl být tudíž zpoplatněn. „Ve středu jsme byli na ministertsvu dopravy a předpokládá se, že dokud nebude dokončena celá D1 až po Ostravu, bude možné udělovat výjimky, aby daný úsek zpoplatněn nebyl,“ dodal Malý.

Úsek, jehož stavbu včera dělníci zahájili, bude dlouhý více než jedenáct kilometrů a padne na něj více než čtyři a půl miliardy korun. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic České republiky.