Ministerstvo životního prostředí totiž odmítlo všech sedm navrhovaných variant, a Ředitelství silnic a dálnic tak bude muset hledat nové možnosti, jak se vypořádat s překonáním přírodního parku Vizovické vrchy. Konkrétně se jedná o úsek ze Zádveřic ke slovenské hranici.

Pokud už silnice má vyrůst, nesmí zdevastovat životní prostředí místních lidí, zdejší přírodu a ohrozit zdroje pitné vody. Na tom se shodují ve všech obcích.

„Vždyť už kolem stávající silnice jsou všechny studny nepoužitelné," poznamenala Jana Horčicová, starostka obce Lhotsko. Vesnice podél navrhované trasy tak preferují šetrnější variantu vedenou v zářezech a tunelech. Ta bude pochopitelně finančně náročnější, ale nejméně změní krajinu.

„Vždyť se nejedná o stavbu na pár let, ale pro mnoho generací. Musíme zvolit takovou variantu, která bude k občanům i přírodě co nejšetrnější," ví i Roman Persun, starosta Vizovic. Podle Karla Chudárka, ředitele zlínského Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), zamítavé stanovisko nic výrazně nekomplikuje.

„Budeme hledat jiné možnosti, jak se přes Vizovické vrchy dostat," uvedl Karel Chudárek. Samotné zemní práce by podle nynějších odhadů ŘSD mohly začít až v roce 2022.

Související: Kudy povede R49? Ministerstvo zavrhlo všech sedm variant