Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Strážníci zkoušeli Segwaye. Možná si je pořídí

Otrokovice /FOTOGALERIE/ – Netradiční dopravní prostředek a možného pomocníka v boji za udržování pořádku si včera vyzkoušeli otrokovičtí městští policisté.

25.9.2011 5
SDÍLEJ:

Městská policie v Otrokovicích testovala vozítka SegwayFoto: DENÍK/Marek Houser

Dva strážníci si mohli na jeden den v rámci Michalské pouti v Otrokovicích zkusit, jaké to je pilotovat moderní městské vozítko zvané Segway. Společně tak otestovali moderní způsob, jakým by mohli policisté v Otrokovicích zasahovat, aniž by museli startovat automobil.

O možném použití budou debatovat

„Dostali jsme od firmy, která na pouti vozítka půjčovala, předem nabídku Segwaye vyzkoušet. Dva naše strážníky jsme tak těmito stroji vybavili a celý den na nich hlídali chod pouti a zároveň veřejnosti předvedli jejich funkčnost,“ vysvětlil zástupce velitele otrokovické policie Karel Koňařík.

200 tisíc za jeden

Zda by Segwaye mohly přibýt do výbavy strážníků odhadovat příliš nechtěl. „Kluci si je otestovali a teď se budeme společně bavit o tom, zda by pro nás byly užitečné,“ dodal Koňařík. Důležitá je podle něj zejména využitelnost takového prostředku. „I kdyby se na tom dobře jezdilo, pořád musíme zapřemýšlet nad tím, jestli to v praxi dokážeme vůbec využít,“ upozornil.

Maloobchodní cena jednoho Segwaye se pohybuje okolo dvou set tisíc. Investice při pořízení několika strojů by tak nebyla nejmenší.

Navíc policisté by měli i práci přesvědčit veřenost, že stroje budou v praxi opravdu užitečné. Lidé jsou totiž zatím spíše skeptičtí.

„Já myslím, že by působili na většinu lidí komicky. Tady v České republice to přece jen není tak obvyklá věc jako v zahraničí. Podle mě by to byla celkem zbytečná investice. Bohatě by jim mělo stačit kolo,“ myslí si například Ondřej Gajdůšek z Otrokovic.

Co je Segway?

Segway je osobní transportér, původně vyvinutý NASA, dnes vyráběný pouze firmou SEGWAY Inc. v USA. Vozítko bylo konstruováno jako snadno ovladatelný dopravní prostředek pro jednu osobu. Stabilitu zajišťuje soustava gyroskopů, které 100× za sekundu vyhodnocují polohu základny; informaci následně zasílají mikroprocesoru, jenž za pomoci elektromotoru udržuje plošinu v rovině. Napájení zajišťují dvě lithium-iontové baterie.

Díky technologii, jejímž základem je soustava gyroskopických senzorů a mikroprocesor, nepotřebuje jezdec žádné ovládací prvky. Pohyb dopředu a dozadu je zajišťován pouze malým náklonem těla ve směru jízdy. Zatáčení se uskutečňuje náklonem řídítek. Obecně lze říci, že řízení vozítka je intuitivní a jezdec se jeho ovládání naučí v řádu minut. Výrobce přesto důrazně varuje před nebezpečím vážného úrazu.

Zdroj: Wikipedia

Autor: Marek Houser

25.9.2011 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:
Jan Hemza.

Expert podle soudu uvedl úmyslně nepravdu v posudku

Dopravní nehoda auta pošťáků mezi Děčínem a Hřenskem.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

V neděli na hokejové Berany v 15 hodin, pak na Fastav. A za polovinu!

Dohoda pro fanouška. Nadcházející termínový nedělní střet nejsledovanějších sportů v regionu, kdy ve stejný čas od 17 hodin byl naplánován jak extraligový hokejový duel Beranů s Libercem, tak prvoligový zápas fotbalových ševců s Mladou Boleslaví, má happyend.

Policejní odstřelovači v akci

Státní veterinární správa (SVS) s Ministerstvem zemědělství (MZe) dnes v Holešově proškolila na dvě desítky policejních odstřelovačů o problematice afrického moru prasat.

Kdo bude stotisícím divákem Městského divadla ve Zlíně?

Stotisícího diváka 72. sezony očekává v pátek Městské divadlo Zlín.

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Pokud chcete ještě něco vědět před volbami od kandidujících stran, máte šanci se zeptat právě teď. Deník ji vašim jménem položí už ve čtvrtek 19. října, tedy den před parlamentními volbami, desítce lídrů politických stran při závěrečné předvolební debatě v sídle listu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení