„Každou cyklostezku, která spojuje bezpečně jednotlivé zóny či památky, vítám," těší záměr města například Marii Liškovou z Otrokovic.

Přiznává, že celý život pracovala v továrně, tudíž namísto, aby jezdila po silnici, bere to na kole raději přes areál Tomy, který dobře zná, čímž si ušetří případné problémy s neukázněnými řidiči.

Novou cyklostezku město plánuje v úseku od kruhového objezdu na Baťově ve směru na Štěrkoviště, kde ji právě napojí na tu stávající u zmíněného rekreačního areálu. V opačném směru nový úsek napojí na ten za kruhovým objezdem, kde vede do středu města podél Dřevnice a ústí u polikliniky v centru.

Byť se jedná jen o půl kilometru nové cyklostezky, její stavba přijde odhadem na 20 milionů korun.

„Hodně peněz bude stát proto, že její součástí má být i zřízení dvou nových přemostění. Předpokládáme ale, že se budeme ucházet o spolufinancování nákladů ze Státního fondu dopravní infrastruktury," informuje mluvčí otrokovické radnice Romana Stehlíková.

Na nový úsek si ovšem cyklisté budou muset ještě počkat, předpokládaný termín zahájení stavby je totiž až rok 2017 či 2018. „Nyní máme zpracovaný projektový záměr a řešíme majetkoprávní vztahy, tedy výkupy pozemků," podotýká mluvčí.

Obyvatelé Baťova by jej ale rádi viděli co nejdříve.

„Jsem už starší paní a potřebuji mít spoj na kole, ne pořád jezdit jen autobusem. Jenže právě na kole mám strach jezdit podél hlavní silnice, řidiči tudy jezdí velice neopatrně," stýská si Božena Zicháčková.

Do budoucna by se město rádo zaměřilo třeba i na novou cyklostezku ke Continental Barum. Podle Milana Štábla, vedoucího investičního oddělení otrokovické radnice, je už nyní i tak síť cyklostezek na území města hustá.

„Kromě páteřní cyklostezky z Otrokovic na Zlín a té podél Baťova kanálu tu máme řadu dalších, které ovšem nejsou všude pospojované," dodává Milan Štábl.