Hlavně však má prosazovat co nejrychlejší vybudování obchvatu města. Tyto problémy patřily mezi nejčastější vzkazy, které vedení města adresovali meziříčští středoškoláci v rámci ankety na téma bezpečnosti silničního provozu. „Odbor správních činností městského úřadu jim položil osm otázek, týkajících se například umístění a bezpečnosti přechodů pro chodce, zřizování retardérů a dalších opatření s cílem posílit bezpečnost silničního provozu,“ vysvětlil mluvčí radnice Josef Beneš.

Radnici přitom zajímaly i postřehy z jiných měst, které by byly použitelné pro Valašské Meziříčí. „Studenti navrhují opatřit svislé i vodorovné dopravní značení na přechodech pro chodce reflexní úpravou, postrádají také hustší síť cyklostezek, parkovací plochy, podchody či nadchody v podobě pasáží s prodejnami.

Na frekventovaných místech by instalovali radary a kamery, které by monitorovaly dopravní přestupky,“ uvedla Soňa Janetková, vedoucí odboru správních činností městského úřadu. Účastníci ankety podle jejích slov navrhují zřídit přechody i v místech, kde to však s ohledem na bezpečnost chodců není reálné. „Třeba u nepřehledných zatáček na Sokolské a Nádražní ulici.

Za nejméně bezpečné místo ve Valašském Meziříčí středoškoláci označují ulici Mikoláše Alše s pověstnou ´myší dírou´, tedy podjezdem pod železničním mostem. Chybí tam chodník, je tam několik nepřehledných míst,“ dodala Soňa Janetková. Anketa navázala na obdobný průzkum, který uskutečnil městský úřad vloni mezi žáky základních škol. Také u nich byly největším strašákem přechody přes rušné silnice v centru města. „Získané poznatky použijeme, až budeme žádat stát nebo evropské fondy o dotace,“ dodala vedoucí odboru.