Soutěž Young Lions je součástí nejprestižnějšího a nejslavnějšího světového festivalu kreativního průmyslu Cannes Lions.

„Jde o největší porevoluční úspěch české reklamy,“ řekl René Jež ze společnosti FleMedia, který studentky do Cannes doprovázel.

„Tým zlínských studentek navrhl řešení pro příspěvky jednotlivců i organizace, které zároveň dané firmě může sloužit jako prostředek interní komunikace,“ uvedl Jež.

„Věřily jsme si. Jsme pyšné na to, že do České republiky vezeme prvního Zlatého lva,“ komentovaly svůj úspěch obě studentky. „Zkušenost není všechno – důležité je, aby vás reklama bavila,“ dodaly.

Podle Ježe česká reklama v posledních letech trochu stagnovala. „Toto vítězství je nejen obrovským zviditelněním české kreativy ve světovém měřítku, ale také velkým příslibem do budoucna. Věřím, že je to velké povzbuzení pro všechny mladé tvůrce a že se nám bude dařit i v hlavní soutěži festivalu,“ poznamenal Jež.

Young Lions je určená mladým reklamním kreativním tvůrcům. Dvoučlenné týmy mají v soutěži 24 hodin na vypracování konceptu řešení konkrétního zadání, během kterých nesmí nijak komunikovat, ani maily či telefony. Zakázány jsou i jakékoliv rozhovory. Podmínkou účasti je věk do 28 let.

ČTK