Od té doby prostor zeje prázdnotou, je plný neodvezené stavební suti a nepořádku. Centru krajského města hezkou vizitku rozhodně nedělá.

„Je to strašné, bezdomovci si z té zdi udělali veřejné WC. Všude je nepořádek, člověk aby se tudy bál projít,“ rozčilovala se například seniorka Zdeňka Snopková.

I když před bouráním budovy bylo naplánováno, že místo ní vznikne odstavná plocha pro autobusy, město i vlastník nyní jiné plány. „Plocha u autobusového nádraží po Ekofermu bude upravena tím způsobem, že na ni navezeme hlínu a necháme provést terénní úpravy. S tím souvisí i úprava provizorního chodníku a mostové stěny Gahurova nadjezdu po bývalém objektu zvaném parník,“ uvedl Lukáš Fabián za zlínskou radnici. Zahájení terénních prací je podle něj připraveno na začátek jara.

To potvrdil i vlastník autobusového nádraží společnost Bent Holding s tím, že autobusy na tomto místě přece jen skončí. „Parkování autobusů sem bude muset být zčásti přesunuto, protože na jiném místě bude autobusové nádraží zmenšeno o část, na kterém bude vystavěna nová výpravní budova. Tedy dojdek částečnému posunutí autobusového nádraží,“ připomněl za společnost Miroslav Slaný.

Jak naznačuje vizualizace celého projektu dopravního terminálu, mají na uvolněné ploše vzniknout nová autobusová nástupiště. Nová výpravní budova se však může začít stavět až poté, co se podaří Správě železniční a dopravní cesty získat stavební povolení na celý koridor. To bude nejdříve v roce 2020. Minimálně do té doby bude plocha prázdná a nevyužitá. „S odstavným stáním se do budování nového dopravního terminálu nepočítá,“ uvedl ředitel strategie a rozvoje společnosti Z Group Josef Růčka.